Autobusų bilietų kainos dar nedidės

Savivaldybei priklausančiam Autobusų parkui pernai už nuostolingus maršrutus iš rajono biudžeto kompensuota 506 tūkst. eurų, o už mokinių pervežimą – 357 tūkst. eurų. Dar 20 tūkst. eurų atseikėta už lengvatinių bilietų kompensaciją. Tuo tarpu Autobusų parko administracijos pateiktais duomenimis, praėjusiais metais nuostolingi maršrutai dėl padidėjusių sąnaudų atsiėjo 539 tūkst. eurų, o mokinių pervežimas – 372 tūkst. eurų.

Vasario 23 d. Savivaldybės administracija gavo UAB „Pasvalio autobusų parkas“ raštą, kuriuo siūloma didinti vietinio susisiekimo maršrutų tarifus. Vidutiniškai 2 centais už kilometrą. Buvo parengtas atitinkamas sprendimo projektas, kurį Savivaldybės taryba svarstė kovo 20 d. vykusiame posėdyje. 

Sprendimo projektą pristačiusi Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus specialistė Erika Gerštautienė aiškino, kad bilietų kainas siūloma kelti dėl išaugusių Autobusų parko eksploatacinių išlaidų ir mėnesinio darbo užmokesčio padidėjimo. Sprendimo projekte siūloma tarifą už vieną keleivio kilometrą didinti nuo 0,125 iki 0,144 Eur; mažiausią vienkartinio bilieto kainą – nuo 0,55 iki 0,64 Eur; maršrutų bilieto kainą „Stotis–Poliklinika“ ir „Stotis–Naujosios kapinės“ vienkartinio bilieto kainą – nuo 0, 60 iki 0,70 Eur. Abiejų šių maršrutų išlaidos ir toliau būtų kompensuojamos iš Savivaldybės biudžeto. Tad keleiviai, kaip dabar, būtų vežami nemokamai. Tarybai patvirtinus, sprendimas būtų įsigaliojęs balandžio 1 d.

Komitetuose, matyt, šis jautrus klausimas nebuvo detaliai išdiskutuotas, nes posėdžio metu Savivaldybės tarybos nariai ilgai iš tribūnos nepaleido Autobusų parko direktorės Giedros Andrijauskės. Apie 20 minučių trūkusį klausimų, pasisakymų, diskusijų maratoną pradėjo opozicinės Valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos lyderis Igoris Malinauskas. Jis pasigedo aiškių kriterijų, kodėl reikia didinti tarifus. Savivaldybės tarybos narys teiravosi, kiek išaugo kuro, remonto ir kt. eksploatacinės kainos. Autobusų parko vadovė aiškino, kad bilieto kainą sudaro patiriamos sąnaudos. „Norime, kad bent minimaliai būtų padengtos sąnaudos“, – verslo abėcėlę aiškino G. Andrijauskė, tarsi primindama, kad Autobusų parkas nėra labdaringa organizacija. Direktorė kartojo tai, ką sakė sprendimo projektą pristačiusi E. Gerštautienė – kilo kuro kainos, didėjo minimalus darbo užmokestis. „Vien degalai nuo praėjusių metų gruodžio iki šių metų sausio brango aštuoniais procentais“, – kalbėjo Autobusų parko vadovė. Be to, toliau išliekant neigiamai demografinei padėčiai, kasmet vis mažiau autobusais pervežama keleivių. 

Opozicinės demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos narys Vladas Linkevičius pareiškė, kad Autobusų parko direktorės išsakyti argumentai jo neįtikino. „Ką mes laimėsim padidinę kilometro kainą dviem centais? Kai kurios savivaldybės žmones veža nemokamai. Nejaugi norime išgarsėti keldami kainas? Juolab kad gyventojų ir jų gaunamos pajamos mažėja“, – klausė Savivaldybės tarybos senbuvis. Tokios pat nuomonės buvo tos pačios frakcijos pirmininkė, opozicijos lyderė Jūratė Jovaišienė. Ji siūlė baigti žaisti su keliais centais, surenkamais iš autobusais važiuojančių gyventojų ir diskutuoti apie Savivaldybės finansinę galimybę vežti keleivius nemokamai. Savivaldybės tarybos opozicijos lyderė taip pat pasigedo Savivaldybės administracijos nuoseklios Autobusų parko veiklos kontrolės. 

Autobusų parko vadovė G. Andrijauskė sakė, kad nemokamo keleivių vežimo idėjai pritartų, jei Savivaldybė prisiimtų visus įsipareigojimus padengti nuostolius. „Žodis „nuostoliai“ – gražiai skamba. Ko gero, reikėtų kalbėti apie sąnaudas. Ar iš tikro jos visos pagrįstos?“ – replikavo posėdžiui pirmininkavęs meras Gintautas Gegužinskas. 

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nario Vilhelmino Janušonio nuomone, Savivaldybei priklausantis autobusų parkas „gyvena šiek tiek prabangiai“. Jis siūlė pirmiausia peržiūrėti administracijos etatus. Jam antrindama Valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijai priklausanti Danutė Jablonskytė-Raščė domėjosi, kiek procentų bendrame sąnaudų balanse sudaro Autobusų parko administracijos išlaikymas. Vietoj procentinės išraiškos, direktorė G. Andrijauskė pateikė tokius statistinius duomenis: per sausį 22 vairuotojams išmokėta 27 tūkst. eurų, aštuoniems administracijos darbuotojams – 18 tūkst. eurų, degalams, detalėms išleista 20 tūkst. eurų, atlyginimams už remontą – 8 tūkst. eurų. Autobusų parko vadovė sakė, kad nuo jos darbo pradžios 2020 m. kovo mėneso iš darbo atleista 13 žmonių. Tiesa, kai kurie iš jų dirbo ne visu krūviu. G. Andrijauskė tikino, kad „grindys“ jau pasiektos ir nebereikia dar labiau mažinti darbuotojų skaičiaus.

Opozicinės Regionų frakcijos narys Linas Kruopis priminė, kad Kontrolės komiteto posėdyje nuspręsta Autobusų parke organizuoti šios uždarosios akcinės bendrovės bei Kontrolės ir audito tarnybos atstovų susitikimą. Į jį kviečiami ir Kontrolės komiteto bei kiti Savivaldybės tarybos nariai. Anot L. Kruopio, yra daug susikaupusių klausimų, į kuriuos negauta atsakymų. Jis pasiūlė tarifų didinimo klausimą atidėti ir svarstyti po planuojamo susitikimo. Taip vienbalsiai ir buvo padaryta.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.