„Rail Baltica“ pristatymas nevirto svečių monologu

DSC_5950
Susirinkimo dalyviai susidomėję apžiūrinėjo „Rail Baltica“ žemėlapius.

Metų sandūroje žiniasklaida mirgėjo nuo įvairiausių prognozių. „Orakulai“ bando įžvelgti, kokie svarbiausi įvykiai mūsų laukia. Spėjame, kad viena iš svarbiausių temų „Darbe“ šiemet pretenduoja tapti greitojo geležinkelio „“ atkarpos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos siena projekto svarstymas. Tai, kad greitasis geležinkelis kirs mūsų kraštą, abejonių jau nebėra. Lieka atsakyti į klausimą – kuriomis vietomis tiksliai eis naujojo europinės vėžės geležinkelio bėgiai. Tetirvinų, Ustukių, Telžių ir kitų kaimų gyventojai gali lengviau atsikvėpti – nuo plieninių bėgių juos „išgelbėjo“ karstinių reiškinių zona. „Rail Balticos“ vėžė pastumta į vakarus, tad dabar ji brėžiama per Pušaloto, Joniškėlio apylinkių, Vaškų, Namišių, Saločių seniūnijas.

Praėjusių metų ketvirtajame ketvirtyje AB „Lietuvos geležinkeliai“ užsakymu, bendrovė AECOM Infrastructure &Environment UK Limited baigė rengti Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas– Lietuvos ir Latvijos valstybių siena specialųjį planą.

Baigus darbą, pirmiausia prasidėjo poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos viešinimas visuomenei. Pasvalys buvo antroji Savivaldybė po Panevėžio, kurioje sausio 11 d. su gyventojais susitiko plano rengėjai ir „Lietuvos geležinkelių“ atstovai. Savivaldybės rūmų didžioji salė buvo pilnutėlė – susirinko ūkininkai, kurių žemes turėtų kirsti geležinkelis, arti planuojamos linijos įsikūrę gyventojai, bendruomenių atstovai.

Matyt, neapskaičiavęs, kad važiavimo sąlygos yra kur kas sudėtingesnės nei vasarą, į 18 val. turėjusį prasidėti susitikimą AECOM padalinio atstovas vėlavo beveik pusvalandį. Salėje pasirodęs minėtos bendrovės filialo Lietuvoje plėtros vadovas Mantas Kaušylas iš pradžių nesiteikė ištarti kelių mandagių žodžių už vėlavimą ir už tai nuo Seimo nario Antano Matulo gavo pylos. Visos diskusijoje dalyvavusiųjų mintys, pastabos, pageidavimai buvo fiksuojami, nes turės būti paviešintas susirinkimo protokolas. Kai kuriuos su projektu susijusius klausimus paaiškino „Lietuvos geležinkelių“ atstovė, „Rail Baltica“ direkcijos vyr. specialistė Veronika Griganavičiūtė.

Prieš pradėdamas poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos komentarą, M. Kaušylas priminė, kad pasiūlymus galima teikti ne tik susitikimo metu, bet ir dar dešimt darbo dienų po paskutinio viešo svarstymo, kuris sausio 15 d. vyko Kauno miesto savivaldybėje.

Sigitas KANIŠAUSKAS

Visą straipsnį skaitykite 2016-01-19 „Darbe“.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.