Greitasis geležinkelis – jau nebe miražas

Bauska 3
Mero Gintauto Gegužinsko, Savivaldybės administracijos direktoriaus Pauliaus Petkevičiaus diskusija su Latvijos Susisiekimo ministerijos geležinkelių departamento projektų vadovu Kasparu Vingriu.

 

Kuomet prieš pusantrų metų „Darbe“ pasirodė pirmosios publikacijos apie tai, kad mūsų rajono teritoriją gali kirsti greitasis geležinkelis „Rail Baltica“, vienas paskambinęs skaitytojas piktinosi, kad rašome „nesąmones“. Atseit, kaip garsioje sovietinėje komedijoje „Dvylika kėdžių“, piešiame „didžiųjų Vasiukų“ vaizdą. Tuo metu dar nebuvo pasibaigusios diskusijos, kur nuo Kauno turėtų pasisukti greitojo geležinkelio trasa – pro Šiaulius, ar pro Panevėžį. Prieš trejus metus išsamią studiją atlikusi tarptautinė inžinierinių sprendimų kompanija „AECOM Limited“, pasiūlė tiesti atskirą europinės vėžės geležinkelį Talinas–Parnu–Ryga–Panevėžys– Kaunas–Lietuvos ir Lenkijos siena. Šis detalus dokumentas ir tapo svariausiu argumentu priimant galutinius sprendimus. Tad šiandien jau aišku, kad greitąjį geležinkelį planuojama tiesti pro Panevėžį, taigi ir pro mūsų rajono teritoriją. Iki šių metų pabaigos europinės vėžės geležinkeliui pasiekus Kauną, bus baigtas projektas „Rail Baltica 1“. Toliau laukia virtinė darbų įgyvendinant „Rail Baltica 2“ projektą. Pernai spalio 28 d. įsteigta bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail“. Jos akcininkėmis tapo „Rail Baltica statyba“ (Lietuva), „Eiropas Dzelzcela Linijas“ (Latvija) ir „Rail Baltica Estonia“ (Estija). Nors jau aiškus principinis „Rail Baltica 2“ maršrutas, tačiau žemėlapyje nubrėžtos tikslios ir galutinės greitojo geležinkelio linijos dar nėra. Optimaliausias variantas bus pasirinktas baigus specialias planavimo procedūras. Tad, pavyzdžiui, Tetirvinų kaimo gyventojai dar gali tikėtis, kad geležinkelis nebus tiesiamas per kaimo vidurį, kaip numatyta viename iš variantų. Pirminiais skaičiavimais, tiesiant geležinkelio trasą Kaunas– Panevėžys–Lietuvos ir Latvijos siena, statybos ir žemės išpirkimo biudžetas siektų 1,274 milijardo eurų (4,399 mlrd. Lt).

Sigitas KANIŠAUSKAS

Visą straipsnį skaitykite 2015-03-10 „Darbe“.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *