Iš Vilniaus grįžusi verslo nišą rado Pasvalyje

Žaviai besišypsanti „Nykštuko – žaislų krautuvėlės“ savininkė Ingrida Straigienė Pasvalio turgavietėje. Autoriaus nuotrauka

Pradėjo nuo gėlių dekoro 

Jei ne užsienis, tai bent Vilnius ar kitas didesnis Lietuvos miestas – tokia mintis dažniausiai kirba provincijoje gyvenančių jaunų žmonių galvose, kuomet kalba pasisuka apie darbo perspektyvas. Tuo tarpu atvirkščias procesas, kai iš didmiesčio sugrįžusieji sugeba sukurti savo verslą gyvendami nedideliame mieste – vis dar yra retas įvykis. Todėl ir vertas dėmesio. 

Mūsų pašnekovė – 29 metų pasvalietė Ingrida Straigienė. Prieš trejus metus į gimtąjį miestą ji su dukrele Austėja grįžo iš Vilniaus. Sostinėje kol kas liko savo verslą turintis vyras Albertas. Tad visa šeima dabar dažniausiai susirenka tik savaitgaliais. „Turbūt nesu sutverta didmiesčiams. Kur kas geriau jaučiuosi Pasvalyje“, – šypsodamasi tarė Ingrida. 

„Pieno žvaigždžių“ Pasvalio sūrinė, „Pasvalio melioracija“, „Kurana“, didžiausios žemės ūkio bendrovės, stambiausi ūkininkai, prekybos centrai, savivaldybės administracija – greičiausiai daugeliui tokia pirma mintis šautų į galvą, paprašius išvardinti didžiausius mūsų rajono darbdavius. Tik nedaugelis susimąstė, kad ir nedideliame mieste galime išgyventi iš to, kuo užsiima didmiesčiuose įsikūrę smulkūs verslininkai. 

Vaikiškas prekes Ingrida siunčiasi iš įvairių
Europos šalių. Autoriaus nuotrauka

Savo veiklą Ingrida pradėjo nuo to, ką bene labiausiai mėgsta – gėlių. Iš sostinės sugrįžusi pasvalietė nišą savarankiškam verslui surado gėlėmis dekoruodama vestuvių, gimtadienių, vardadienių, krikštynų ir kitų šventinių pokylių patalpas. Pašnekovė pripažino, kad tai buvo rizikingas sumanymas, nes vienas gėlių tiekėjas suskaičiavo, kad Pasvalyje yra net 13 gėlių salonų. 

Puošiant gimtadienių, vardadienių patalpas, Ingridai talkina jos bičiulė Aurelija. „Pavyzdžiui, tėvai nori, kad per jų sūnaus gimtadienį vyrautų „meškučių“ tema. Iš anksto viską smulkiai aptariame, kaip atrodys šventinis kambarys, pradedant nuo staltiesės, kėdžių“, – pasakojo pasvalietė. Na, o su žaismingai skambančiu šio verslo pavadinimu – „Coliukės oazė“, Ingrida pataikė į dešimtuką. „Nuo mokyklos laikų dėl nedidelio ūgio ir smulkaus kūno sudėjimo mane daug kas vadina Coliuke, tad ir nusprendžiau pasinaudoti šiuo gražios pasakos personažo vardu“, – šypteli pašnekovė. Ji sukūrė feisbuko paskyrą „Coliukės oazė“, nes šiandienis, kad ir nedidelis verslas, sunkiai įsivaizduojamas be virtualios erdvės. 

Klientus vilioja ne tik kainomis, bet ir dovanėlėmis 

Žinoma, vien tik iš gėlių dekoro mažame mieste vargu ar įmanoma išgyventi. Veikli moteris pastebėjo, kad savo vietą galima rasti vaikiškų drabužių ir žaislų rinkoje, kuri tik iš pirmo žvilgsnio atrodo perpildyta ir joje nebėra ką veikti. Pati auginanti ketverių metų dukrelę Austėją, pasvalietė puikiai žino, kad dažnai didelės vaikiškų rūbelių, žaislų kainos neatitinka gaminių kokybės. 

Taip po apmąstymų, svarstymų, palaikant šeimai, šiemet sausį gimė naujas verslas – „Nykštukas – žaislų krautuvėlė“. Jau pats pavadinimas sufleruoja šio verslo kryptį. 

Bendraudama su klientais pasvalietė nemažai laiko praleidžia prie kompiuterio. Jai maloniai talkina dukrelė Austėja. Autoriaus nuotrauka

„Išsiėmiau individualios veiklos liudijimą ir pradėjau prekybą naujais žaislais iš standartų nebeatitinkančių, pažeistų pakuočių. Siūlau didelę įvairovę, pradedant lego kaladėlėmis, baigiant sudėtingais konstruktoriais“, – tvirtino Ingrida. Prekybą populiariais žaislais ji pradėjo internetu, feisbuke sukūrusi atitinkamą paskyrą „Nykštukas – žaislų krautuvėlė“. Vėliau prekių asortimentą praplėtė nauji vaikiški rūbeliai, kuriuos atsisiunčia iš Vokietijos, Danijos ir kitų Europos šalių. „Dabar maždaug tiek pat žaislų parduodu internetu ir turgavietėje. Internetinis prekybos bumas visada prasideda prieššventinį laikotarpį“, – toliau aiškino pasvalietė.

 Jau kuris laikas vaikiškais rūbeliais ir žaislais nuklotus „Nykštuko – žaislų krautuvėlės“ prekystalius galima pamatyti ir Pasvalio turgavietėje. Kiek nustebino Ingridos tvirtinimas, kad prekyba žaislais ir vaikiškais rūbais su kaupu pateisino jos lūkesčius. Juolab kad Pasvalyje yra ne viena vaikiškų drabužių parduotuvė. „Ypač populiarūs kūdikiams skirti rūbeliai. Pastebėjau, kad savo anūkėlius pamaloninti ypač stengiasi močiutės“, – šypsodamasi toliau pasakojo Ingrida. Pašnekovė pasidžiaugė, kad jau turi nuolatinių klientų, o žaislais ir rūbeliais domisi ne tik pasvaliečiai. Iš Pasvalio vaikiškos prekės registruotu paštu ir paštomatu keliauja į įvairiausius šalies miestus ir rajonus. Iš tikro keista, kad iš Pasvalio prekės pasiekia net Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, kur įvairiausių žaislų ir rūbų – nors vežimu vežk. 

Dailiai įpakuotuose siuntinukuose klientai visuomet randa „Nykštuko“ arbatos pakelį. Iš pirmo žvilgsnio gal tai ir smulkmena. Bet turbūt ne veltui sakoma, kad mažos dovanėlės stiprina draugystę. „Dabar su viena mamyte iš Vilniaus elektroniniu paštu susirašinėju dėl keturių smėlinukų siuntimo“, – apie savo verslo šiokiadienius toliau pasakojo Ingrida. 

Sėkmingos prekybos paslaptys, anot Ingridos, paprastos ir visiems žinomos – kaina ir dėmesys klientui. „Manau, kad labai svarbu yra gyvas bendravimas su žmonėmis ir grįžtamasis ryšys su pirkėjais“, – sako pašnekovė. Daugiau prekių įsigijusiems klientams pašto išlaidas apmoka pati pasvalietė. 

Visiems be išimties klientams prekės dailiai supakuojamos į verslo logotipu papuoštus maišelius. Pasvalietė sumaniai naudoja ir kitas išbandytas priemones, kaip pritraukti kuo daugiau klientų. Pavyzdžiui, organizuoja konkursus, kurių laimėtojai taip pat pamaloninami nedideliais prizais. 

„Visiškai nesutinku, kad Pasvalyje ir kituose mažuose miestuose jauniems žmonėms nėra ką veikti ir neverta čia kurtis. Svarbiausia – netingėti pasukti galvą, kuo galima užsiimti ir nuolat domėtis naujovėmis“, – baigdama pokalbį sako jauna veikli moteris, Pasvalyje randanti laiko dar vienam savo pomėgiui – pramoginiams šokiams. 

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

1 Comment

  1. Saunu, jog moteris uzsiima veikla, kuri paciai yra aktuali. Juk kas geriau zinos apie vaiku poreikius, jei ne mama. Taip gimsta ir didele meile tam, ka darai. Socialine erdve ir konkursai tikrai puikus marketingo triukas, leidziantis labai nedidelemis sanaudomis pritraukti nauju klientu. Mano vaikai jau gerokai paugeje, labiausiai domisi remonto subtilybemis su teciu garaze. Tad visiskai netiketai susidomejau darbo apranga. Tiesiog liko gaila neatskalbiamai suteptu drabuziu ir pradejau ieskoti specializuotu, radau atvila.lt puslapyje priimtina kaina. Galvoju galbut visai puiki nisa butu pradeti siuti paciai, nes vaikisku drabuzeliu siuveju labai daug, o tokiu specializuotu lyg ir nepastebejau

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.