Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija perskaičiavo naujas UAB „Pasvalio vandenys“ tiekiamo geriamojo vandens, nuotekų tvarkymo ir apskaitos veiklos bazines kainas. Puiki naujiena – jos ir toliau lieka pačios mažiausios visoje Lietuvoje.
Vienintelė Lietuvoj – be abonentinio mokesčio
Daugelis mūsų krašto žmonių šio perskaičiavimo laukė nerimaudami, ypač kai išgirdo, jog kaimyniniame Biržų rajone geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos gerokai ūgtelėjo. Pas kaimynus labai padidėjo ir vadinamasis abonentinis mokestis, oficialiai įvardijamas kaip pardavimo kaina: šis mokestis Biržų rajone dabar siekia pustrečio euro per mėnesį butui ir po 2,36 euro už kiekvieną apskaitos prietaisą individualiame name.
Nors metodiką, pagal kurią vandens tiekimo įmonės, kartu su mokesčiu už savo paslaugas, privalo skaičiuoti ir abonentinį mokestį, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija patvirtino dar 2006 metų gruodžio 21 dieną, „Pasvalio vandenų“ įmonė – vienintelė Lietuvoje – tokio mokesčio neprašė. Abonentinis mokestis yra skirtas įsigyti geriamojo vandens apskaitos prietaisus, juos montuoti, atlikti patikras, vykdyti pačią apskaitą ir kontrolę. Pelningai dirbanti „Pasvalio vandenų“ bendrovė visas šias išlaidas prisiimdavo pati, nuo jų apsaugodama savo klientus.
Dar daugiau – gindamos gyventojų interesus, „Pasvalio vandenų“ įmonė ir rajono Savivaldybės taryba nuėjo ilgą teisminių ginčų kelią. Jį trumpai prisiminsime kartu su UAB „Pasvalio vandenys“ direktoriumi Algimantu Mataičiu.
Dėl kainų bylinėjosi teismuose
2011 metų gegužės 4 dieną tuometis Vyriausybės atstovas Panevėžio apskrityje Leonas Alesionka kreipėsi į mūsų Savivaldybės tarybą reikalaudamas, kuo skubiau patvirtinti naujas geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainas, kurias Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija perskaičiavo 2010 metų liepos 19 dieną. Paslaugų kainos buvo paskaičiuotos vadovaujantis jau minėta, dar 2006 metais patvirtinta metodika. Joje yra nurodyta skaičiuoti ir pardavimo kainą (abonementinį mokestį). Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija yra atskaitinga Seimui bei Vyriausybei, tad tokiai kainų skaičiavimo metodikai buvo pritarusios ir šios institucijos.
Nepaisant viso to, mūsų rajono Savivaldybė ir po Vyriausybės atstovo kreipimosi atsisakė tvirtinti 2010 m. liepos 19 d. VKEK komisijos suderintas kainas, kurios būtų gerokai padidinusios gyventojų išlaidas. UAB „Pasvalio vandenys“ ir rajono Savivaldybės taryba tokiam savo žingsniui turėjo rimtą argumentą – VKEK komisijos suderintoje kainoje jų netenkino nepagrįstas papildomos taršos skaičiavimas už padidintą ir specifinę taršą. Tada Vyriausybės atstovas Panevėžio apskrityje kreipėsi į Panevėžio apygardos administracinį teismą prašydamas, kad šis mūsų Savivaldybės tarybą įpareigotų patvirtinti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos suderintas geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo kainas.
Pirmąjį teisminių ginčų maratono etapą laimėjo Leonas Alesionka. Tačiau rajono Savivaldybė rankų nenuleido ir Panevėžio apygardos administracinio teismo sprendimą apskundė Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. 2012 metų kovo 22 dieną šio teismo sprendimu buvo panaikintas Panevėžio apygardos administracinio teismo sprendimas ir paliktos galioti 1999 m. lapkričio 29 dieną Pasvalio rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos.
Zina MAGELINSKIENĖ
Visą straipsnį skaitykite 2017-04-08 „Darbe“