Pigių kainų rojus – Lenkija – vilioja ir pasvaliečius

Kokia svarbiausia paskutinio pusmečio žiniasklaidos tema? Pabėgėliai? Rusijos grėsmė? Eurovizija? Politikų korupcija? Ne! Visa tai nublanksta prieš… žiedinį kopūstą. Tą patį, kurio kaina beveik prieš du mėnesius sukėlė neįtikėtiną ažiotažą, peraugusį į spontanišką, galbūt ne visai pavykusią didžiųjų prekybos centrų boikoto akciją. Paskui bus aukso vertės trešnės, dar vėliau – pajūryje stovinti bio tualeto būdelė, į kurią galima užsukti tik sumokėjus du eurus…

O tada į Lietuvą ateis „Lidl“ ir 60 centų kainuojantys bananai daugumai taps „pigesnio ir oresnio“ gyvenimo simboliu…

Net ir didžiausi eurooptimistai turi pripažinti, jog paskutiniu metu prekių ir paslaugų kainos sparčiai kyla. Žinoma, kaip atskaitos tašką, nereikėtų imti jau minėtų žiedinių kopūstų ar trešnių, kurios pavasarį yra labiau prabangos, bet ne kasdienio vartojimo prekės. Visgi, prieš du metus deklaruotas 3,45 litų keitimo į vieną eurą santykis pamažu artėja prie 1:1.

Vis labiau įsibėgėja vasara. Žiedinių kopūstų (kaip ir trešnių) kainos gerokai sumažėjo, „Lidl“ bananai pabrango ir viskas vėl stojasi į savo vėžes.

Kol didžioji Lietuvos dalis tyliai burba, dzūkeliai be didelių skrupulų važiuoja apsipirkti į pigų kainų rojų – Lenkiją.

Bepigu šalia sienos gyvenantiems žmonėms. O ką daryti tiems, kurie gyvena visiškai priešingoje šalies pusėje, šalia sienos su Latvija, kurioje viskas dar brangiau nei Lietuvoje? Ar apsimoka važiuoti į beveik už 300 kilometrų esantį Suvalkų kraštą?

Vieta, kurioje lietuviai atpažįstami iš karto

To vieną dieną savęs paklausė ir Pasvalio knygyno direktorė Inga Krapavickienė.

– Kai prasidėjo tas visas „širšalas“ su žiediniais kopūstais ir trešnėmis, vyras pusiau juokais pasakė: „Gal pabandom nuvažiuoti į Lenkiją?“, – prisimena Inga.

Pora nenorėjo važiuoti „aklai“, todėl moteris ėmėsi „namų darbų“.

– Vieną vakarą sėdau ir susirašiau sąrašą būtiniausių ir reikalingiausių produktų. Kadangi tuo metu kaip tik labai trūko įvairiausios buitinės chemijos, skalbimo miltelių, valiklių, tai jie ir sudarė didžiąją dalį planuojamų pirkinių. Interneto svetainėje „Barbora.lt“ (tai internetinė parduotuvės „Maxima“ versija – red.) sužinojau kainas. Taip pat pasidomėjau, kiek tie daiktai kainuos Lenkijoje. Sąmoningai domėjausi kainomis ne pigiausiose parduotuvėse, nes, pavyzdžiui, lyginti „Lidl“ ir „Maximos“ kainas būtų nelogiška – tai į skirtingus vartotojų segmentus orientuoti tinklai. Paaiškėjo, jog važiuoti vertą, ir nusipirkus tam tikrą kiekį prekių, kelionės išlaidos pasidengs savaime, – pasakoja Inga.

Viktoras STANISLOVAITIS

Visą straipsnį skaitykite 2016-06-21 „Darbe“.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.