Tęsiame pasakojimą apie tai, ką pamatė ir išgirdo išvykos po Vaškų seniūniją dalyviai. Išvykos iniciatorius – Seimo narys Antanas Matulas, joje dalyvavo Savivaldybės bei lankomos seniūnijos vadovai ir specialistai, policijos, aplinkosaugos pareigūnai, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Visuomenės sveikatos centro, seniūnijoje esančių bendruomenių atstovai, seniūnaičiai.
Žaliojoj gatvėj žolė žaliuoja ir ant kelio
Dar iki išvykos gauti gyventojų skundai ir prašymai liudijo, jog pati didžiausia bėda Vaškuose – duobėtos miestelio gatvės. Vaškiečiai teigė, jog bene duobėčiausia yra į miestelio kapines vedanti gatvė, tačiau, kaip jau rašėme, giliausias jos duobes spėta užlyginti parlamentaro suburtos komandos vizito išvakarėse.
Beveik šimtas gyventojų pasirašė po prašymais, įteiktais Seimo nariui, rajono merui ir Vaškų seniūnui, kad būtų sutvarkytos asfalto duobės Beržų, Šilo, Trumposios, Lauko, Stoties, Kaštonų, Mokyklos, Žaliojoje gatvėse. Vaškiečiai liūdnai juokavo, jog Žaliosios gatvės pavadinimas savo vardą atitinka vien todėl, kad, prasiskyrus asfalto dangos „nugarai“ ir atsivėrus plačiam plyšiui, jame vešliai sužaliavo žolė. Toji „nugara“ jau siekia automobilio apačią, lūžta mašinos. Anot Vaškų bendruomenės pirmininko Arvydo Vaitiekūno, gatvių asfaltas mažiau irtų, jei rūpestingai būtų nuskutami kelkraščiai. Dabar jie daug kur aukštesni už patį kelią, todėl palijus gatvėse ilgai telkšo vanduo.
Kita problema, kurią kėlė vaškiečiai – miestelio gatvėmis važinėjantis čia įsikūrusių žemės ūkio bendrovių ir aplinkinių ūkininkų sunkiasvoris transportas. „Suprantame, kad ūkininkaujant neišvengiamai tenka atsivežti ar išvežti įvairius krovinius. Bet galbūt galima būtų apriboti jų tonažą“, – svarstė miestelio žmonės.
Matydamas iš tiesų prastą Vaškų miestelio gatvių būklę, Seimo narys Antanas Matulas Savivaldybės vadovų ir specialistų primygtinai prašė ne tik pasirūpinti, kad būtų užtaisytos jose žiojėjančios duobės, bet, ilgai nelaukus, pradėtas ruošti kapitalinio gatvių remonto projektas, sąmata ir Susisiekimo ministerijai pateikta paraiška dėl darbų finansavimo.
Dar viena Vaškų krašto žmonių įvardinta problema – nuo pagrindinių kelių vos ne į kiekvieną žemės ūkio bendrovių ar ūkininkų lauką įrengtos nuovažos. Keliai nugreideriuojami, bet tokios nuovažos kelkraščius greitai vėl sugadina. Kartais nepaisoma ir prie kelio būtinų apsauginių juostų – žemė ariama iki pat kelkraščio, neretai suardant prie jo iškastus griovius vandeniui nuo kelio nutekėti. Vaškiečiai minėjo, jog jų seniūnijos teritorijoje yra keturios žemės ūkio bendrovės, tačiau sunkiausia rasti bendrą kalbą su ŽŪB „Vaškai“ savininkais.
Toma GIEDRYTĖ
Visą straipsnį skaitykite 2015-06-30 „Darbe“