Nors didelių problemų dėl keleivių pervežimo paslaugų mūsų rajone lyg ir nekyla, praeitą savaitę Pasvalio autobusų parkas įsigijo dar du autobusus. Abu jie „Mercedes“ firmos ir yra gerokai naujesni bei mažesni už naudojamus iki šiol.
„Vienas yra, galima sakyti, visiškai naujas – pagamintas 2020 metais. Jame – 22 sėdimos vietos. Smarkiai mažėjant keleivių srautams, tokia transporto priemonė tikrai bus naudinga. Be to, ją galėsime naudoti ir užsakymams. Kitas, 34 sėdimas vietas turintis, mersedesas, yra šiek tiek „vyresnis“: jis pagamintas 2013-aisiais, bet dar yra nepriekaištingos būklės“, – kalbėjo UAB „Pasvalio autobusų parkas“ direktorė Giedra Andrijauskė. Už abi keleiviams pervežti skirtas transporto priemones Savivaldybei priklausanti įmonė sumokėjo 158 500 eurų. Tačiau, anot G. Andrijauskės, tai nėra itin didelė suma. „Mūsų parką sudaro seni autobusai. Daug iš jų jau eksploatuojami apie trisdešimt metų. Taigi, nereikia stebėtis, jog senus autobusus, kurių turime 35, vis dažniau tenka remontuoti. Tai kainuoja brangiai, nes tokiai technikai nelengvai pavyksta gauti atsarginių detalių. Kadangi pastaruoju metu kyla ir degalų kainos, beveik visi reisai būna nuostolingi. Ypač jei beveik pusšimtį keleivių talpinančiu autobusu važiuoja tik keli žmonės. Tad savo parką, galbūt ne iškart, būtinai turime atnaujinti. To jau nedarėme beveik ketverius metus“, – aiškino autobusų parko direktorė.
Beje, įsigytieji mersedesai už senuosius autobusus yra ekonomiškesni, nes kuro sunaudoja dvigubai mažiau. Todėl pirkimui išleistos lėšos turėtų atsipirkti greičiau nei per dešimtmetį. Juolab kad kol kas negirdėti, jog ateityje ims sparčiai kristi dyzelino kainos. Ir niekas dar nesitiki po keliolikos metų išvysti elektrobusų, kursuosiančių rajono keliais. Mūsų duobėti žvyrkeliai tokioms priemonėms tikrai nepritaikyti.
Pasvajoti apie elektrobusus gali nebent vakariečiai, nes jų šalyse visi keliai asfaltuoti. O mums liks tik priglausti jiems nebereikalingas transporto priemones. Dėl to nereikėtų nusiminti. Kelerius ar net keliolika metų gerais keliais važinėję dyzeliniai autobusai tikriausiai nedaug kuo tesiskirs nuo naujų. Aišku, tvarkingas jų kėdes greitai „patobulins“ moksleiviai, o vairuotojams teks nebent melstis, kad trankantis per gilias duobes, nelūžtų tam nepritaikyti autobusų rėmai. Bet, vykstant modernizacijai, naudotų transporto priemonių pasiūla tikrai augs. Dėl to turėtų sumažėti ir jų kaina. Gal net remontuoti tokių nebeapsimokės. Nes rajono kelių būklė, sprendžiant pagal jų remontui dabar skiriamas lėšas, per artimiausius keliolika metų neturėtų pastebimai pagerėti.