Šiandieninėje, sparčiai kintančioje profesionalų darbo aplinkoje labai svarbu nepasimesti, išlikti organizuotiems bei mokėti sisteminti informaciją bei rasti erdvių tobulėti. Tai padeda ne tik geriau atlikti savo darbą, bet ir planuoti laiką. Specialistams pritaikyta darbo knyga 2024 metais smarkiai padės tobulinti įgūdžius, rūpintis karjeros augimu, ambicijų įgyvendinimu ir asmeninių bei organizacinių tikslų siekimo. Tačiau renkantis tinkamą darbo knygą reikia atidžiai apsvarstyti keletą faktorių. Kadangi knygų yra įvairių, nesvarbu ar renkatės dovanai, ar sau kad ji turi atitikti konkrečius specialisto poreikius ir tikslus. Pristatome gidą, kaip rasti ją interneto parduotuvėse.
Visų pirma – tikslo supratimas
Pirmas žingsnis renkantis tinkamą darbo knygą, kalendorių ar planuoklį – suprasti, kam jis skirtas. Skirtingų specialistų poreikiai skiriasi, todėl labai svarbu nustatyti, kokios konkrečios užduotys bus daromo ir kokie ypatumai bus naudingiausi:
· Užrašų knyga. Idealiai tinka užrašams, idėjų generavimui ir brainstorming‘o sesijoms. Ieškokite variantų, kuriuose būtų daug puslapių bei skirtukas.
· Kalendorius. Geriausiai tinka susitikimams, konferencijoms, daug susitikimų turintiems profesionalams ir galutiniams terminams stebėti. Rinkitės tokį, kuriame būtų pakankamai vietos kasdieniam, savaitiniam ar mėnesiniam darbų planavimui.
· Planuoklis. Jis suderina užrašų knygų ir kalendorių funkcijas. Puikiai tinka tikslams nustatyti, projektams planuoti ir detaliam užduočių pasiskirstymui.
Formatas lems skirtumą tarp to ar darbo knyga bus naudinga, ar tik užims vietą ant stalo bei krepšyje.
Svarbiausi parametrai, kuriuos reikės įvertinti
Renkantis popierinę darbo knygą, kalendorių ar planuoklį, patogumą ir funkcionalumą gali pagerinti kelios funkcijos. Visas jas įvertinti nėra sudėtinga, tačiau gausite labai didelę naudą bei tiksliai žinosite, ką verčiausia įsigyti.
Dydis ir nešiojamumas
· Kišeninis dydis. Lengva nešiotis, idealiai tinka momentiniams užrašams ir planavimui kelyje.
· A5. Pusiausvyra tarp nešiojamumo ir daug vietos užrašams. Įprasta kalendoriukams.
· A4. Daug vietos išsamioms pastaboms ir planams, geriausiai tinka naudoti prie rašomojo stalo. Tai – pedagogo, vadovaujančios, vadybos pozicijos specialisto arba didelės apimties užduotis valdančio žmogaus pasirinkimas.
· A3. Kai reikia užrašus derinti su kūrybine veikla, brėžiniais ir ne tik.
Formatas
· Kasdienis, savaitinis arba mėnesinis. Priklausomai nuo to, kaip išsamiai reikia planuoti. Kasdienis formatas tinka laiko blokavimui ir detaliam planavimui, o savaitiniai ir mėnesiniai formatai suteikia daugiau laisvės ir ne taip įspraus į laiko rėmus bei dažniausiai užims mažiau vietos.
· Linijos arba langeliai. Iš tiesų tai rinktis galima pagal asmeninius lūkesčius, bet prie langelių daug lengviau vizualizuoti ir braižyti, aprašinėti skaičiavimus.
Įrišimas ir viršelis
· Spiralinis įrišimas. Lengvai guldomas ir atlenkiamas, tad rašyti galima patogiai ir paprastai, nesvarbu kokioje padėtyje bebūtumėte.
· Kietas viršelis. Tvirtas ir profesionaliai atrodantis, gerai apsaugo puslapius. Kiek sudėtingiau nešiotis.
· Minkšti viršeliai. Lankstesnis ir lengvesnis, bet gali būti ne taip gerai apsaugotas. Geriausiai tinka ne kūrybinei, o kasdienei veiklai.
Popieriaus kokybė
Ieškokite storesnio, didelio GSM (gramų kvadratiniam metrui) popieriaus, kad rašalas nepersisunktų į kitą pusę. Be to, storesnis popierius yra patvaresnis, tad jausis didesnė kokybė, o pati darbo knyga tarnaus ilgiau.
Papildomi akcentai
· Skirtukai ir rodyklės. Padeda organizuoti skyrius bei niekada nepamesti minties. Visada galite grįžti prie aktualiausių temų.
· Kišenės. Naudingos laisviems dokumentams, vizitinėms kortelėms ir kvitams laikyti.
· Rašiklių laikikliai ir elastiniai skyreliai. Dėl to darbo eiga daug patogesnė, galima staigiai reaguoti į situaciją, užsirašyti aktualiausią informaciją.
Ką galima užsirašyti į darbo knygą?
Į darbo knygą užsirašinėti galima pačius įvairiausius dalykus. Įvertinkite ar ši informacija jums aktuali ir, jeigu taip, galite tokią knygą įsigyti:
· Jei esate laisvai samdomi specialistai, įmonės savininkai arba susiduriate su užsakymais, čia galėsite vesti apskaitos informaciją.
· Jeigu dalyvaujate susitikimuose su vadovais ir aptarinėjate strateginę veiklą bei konkrečias užduotis, į užrašinę galite registruoti svarbiausius punktus bei įdomias mintis.
· Jeigu esate kūrėjai, čia užsirašykite idėjas, mintis.
· Jeigu dirbate su kitais komandos nariais bei turite sau pavaldžių specialistų, veskite aktualias problemas bei atvejų analizę, kad, reikalui esant, galėtumėte prisiminti svarbiausius punktus, padėtumėte spręsti situacijas.Kartu su darbo knyga, tikram profesionalui gali prireikti ir konkrečios papildomos įrangos bei priemonių. Kanceliarinių prekių poreikis – didelis. Įsigykite tokius daiktus kaip skaičiuotuvai – https://pigu.lt/lt/kanceliarines-prekes/f/all/skaiciuotuvai-skaiciuokles net neišėję iš namų.