Vilniaus kolegija – didžiausia Lietuvos profesinio aukštojo mokslo institucija, garsėjanti aukšta studijų kokybe bei stipria praktine baze. Studijos čia organizuojamos septyniuose fakultetuose.
Apie šios mokslo institucijos išskirtinumą bei stipriąsias savybes kalbėjomės su Agrotechnologijų fakulteto dekane dr. Nijole Liepiene.
– Kokios studijų programos jūsų fakultete populiariausios?
– Kai kam galbūt bus staigmena, tačiau Vilniaus kolegijoje galima pasirinkti studijų programas, susijusias su žemės ūkiu: agroverslo technologiją, veterinariją, maisto technologiją, kraštovaizdžio dizainą, cheminę analizę. Beje, cheminė analizė, kraštovaizdžio dizainas ir veterinarija – tai vienintelės koleginių studijų programos Lietuvoje. Pastaraisiais metais iš penkių fakulteto studijų programų paklausiausios – nuolatinės veterinarijos studijos. Vilniaus kolegijos Agrotechnologijų fakultete rengiami veterinarijos felčeriai darbo rinkoje graibstyte graibstomi, ir dauguma bakalaurų, gavę diplomus, iš karto randa darbą pagal specialybę.
– Agroverslo technologijos. Ar pasaulyje, kurį valdo nano ir kompiuterinės technologijos, ši studijų kryptis konkurencinga?
– Vilniaus kolegija, atnaujinusi Agroverslo technologijų studijų programą, siekia ugdyti studentų kompetencijas, būtinas tvariam ūkininkavimui. Siūlomos dvi naujos specializacijos – Tvaraus ūkininkavimo sistemos ir Žaliasis kursas. Ekologinė žemdirbystė yra sparčiausiai visoje Europos Sąjungoje auganti žemės ūkio sritis. Tarptautiniai ekspertai pabrėžia, kad toks ūkininkavimo būdas yra kur kas patrauklesnis jauniesiems ūkininkams. Iki 2030 m. ketvirtadalis visų ūkių ES turi tapti ekologiniai. Ekologinis ūkininkavimas atveria dideles galimybes tiek ūkininkams, tiek vartotojams, todėl tai yra užprogramuota žemės ūkio sektoriaus ateitis.
– Renkantis agroverslo technologijos studijų programą, papildomų stojamųjų balų gauna turintys ūkininko pažymėjimą bei vykdantys žemės ūkio veiklas. Ar ūkininkai (tiek vyresni, tiek jaunieji) atranda, supranta tokių studijų naudą?
– Leisiu sau pacituoti Agroverslo technologijų ištęstinių studijų studentės Rasos Rasimaitės-Imhof mintis: „Priešingai nei universitete, kolegijoje mažiau teorinių ir daugiau praktinių dalykų, o Vilniaus kolegija siūlė ir ištęstines nuotolines šio dalyko studijas, ko negalėjo pasiūlyti kitos aukštosios. Kiekvieną dieną ūkyje matau, kaip reikia agronomijos, gyvulininkystės bei ūkio vadybos žinių. Baigusi pirmą kursą, visus išmoktus dalykus jau galėjau pritaikyti praktiškai. Studijuodama ne tik įgijau trūkstamus pagrindus, bet ir praplėčiau akiratį, sužinojau daug naujų dalykų. Laukiu ateinančių semestrų, nes būsimi dalykai dar labiau prisidės prie bendrų žinių bagažo, reikalingo mišriame ūkyje. Ateityje norėčiau sugebėti kontroliuoti ir planuoti agrotechninius ūkio darbus.“
– Visais laikais Vilniaus kolegijos „arkliuku“ buvo stipri praktinė bazė. Kokios sąlygos praktiškai įtvirtinti gautas teorines žinias sudaromos jūsų fakulteto studentams?
– Kolegijos studentai praktikas atlieka kolegijoje ir Lietuvos bei užsienio įstaigose ir įmonėse. Praktikos kolegijoje, priklausomai nuo studijų programos, vyksta praktinio mokymo centruose, praktinio mokymo firmose, laboratorijose, kompiuterių klasėse. Praktikos už kolegijos ribų atliekamos Lietuvos ir užsienio įstaigose, verslo organizacijose, pramonės įmonėse, gydymo įstaigose, vaikų darželiuose, mokyklose ir pan.
Kolegijoje veikia per 70 laboratorijų ir praktinio mokymo centrų, kuriuose studentai ir dėstytojai atlieka įvairaus pobūdžio tyrimus, mokslo, meno ir verslo projektus.
Fakultete įrengtos šiuolaikiškos, moderniausia technika aprūpintos laboratorijos: chemijos, duonos ir miltinės konditerijos kepimo, bendrosios maisto produktų technologijos, juslinės analizės, mėsos produktų gamybos ir kitos.
Dekoratyvinių augalų ir želdinimo centras „VikoFlora“ yra praktinio mokymo(-si) bazė kraštovaizdžio dizaino ir agroverslo technologijų studijų programos studentams. Tai – mokomasis – praktinis centras su įrengtomis ir funkcionuojančiomis medelyno dalimis, žolinių ir sumedėjusių augalų kolekcijomis. Čia yra du modernūs šiltnamiai, kuriuose studentai atlieka žolinių dekoratyvinių augalų, taikomosios dendrologijos dalykų praktinius mokymus, šiltnamiuose sėjamos ir dauginamos vienmetės gėlės, vyksta sumedėjusių augalų dauginimas.
Augyne įrengti daugiamečių gėlių gėlynai, dauginimo lysvės, kuriose auga apie 200 skirtingų pavadinimų žolinių dekoratyvinių augalų. Medelyne eksponuojama daugiau nei 100 skirtingų pavadinimų dekoratyvinių sumedėjusių augalų.
2016 metų rudenį atidarėme Vilniaus kolegijos veterinarijos kliniką. Tai plataus profilio smulkių naminių ir egzotinių gyvūnų klinika. Šioje klinikoje dirba patyrę, atsakingi, nuolat keliantys veterinarinę kvalifikaciją veterinarijos gydytojai. Klinikos kolektyvo darbuotojai dirba ne tik veterinarijos gydytojais, bet ir docentais, lektoriais Vilniaus kolegijos Veterinarinės medicinos katedroje, kuri sėkmingai, vieninteliai Lietuvoje, ruošia veterinarijos felčerius. Ši nauja klinika taip pat yra veterinarijos studijų programos studentų praktinių darbų atlikimo bazė.
– Kodėl istoriškai agrarinio Pasvalio krašto jaunimas turėtų rinktis studijas jūsų fakultete?
– Vilniaus kolegija – vienintelė aukštoji mokykla Vilniuje, siūlanti ir agromaisto sektoriaus studijų programas. Nuolat analizuojame šio sektoriaus darbo rinkos poreikius, kad studentai įgytų tas kompetencijas, kurių tikisi verslas. Studijų programų turinį ir infrastruktūrą anaujiname atsižvelgdami į ateities tendencijas. Daugiau nei pusė studijų programos dalykų dėsto socialinių partnerių įmonių atstovai praktikai. Studentai gali atlikti dalines studijas užsienyje.
Pagrindinė studentų tarptautinių studijų priemonė yra Erasmus+ mobilumo programa, visų studijų programų studentams suteikianti galimybę dalį studijų rezultatų pasiekti užsienio šalių aukštosiose mokyklose ar institucijose pagal iš anksto suderintą studijų sutartį. Per trejų metų studijų laikotarpį studentai 12 mėn. gali studijuoti arba atlikti praktiką užsienio šalyse.
Studentai pripažįsta, kad dalinės studijos užsienyje suteikia naujų profesinių žinių ir gebėjimų, darbo tarptautinėje aplinkoje įgūdžių, yra puiki galimybė tobulinti užsienio kalbos vartojimo įgūdžius, turtinti profesinį žodyną.
– Ačiū už pokalbį!