Sekmadienį, birželio 3 dieną, Sankt Peterburge, Rusijoje, pasibaigė vienas sudėtingiausių pasaulyje bekelės maratonų „Ladoga Trophy“, kuriame dalyvavo ir du „4×4 Pasvalys racing team“ ekipažai: Tomas Gužauskas ir Gytis Gaspariūnas nugalėjo EURO klasėje, o Vaidotas Paškevičius kartu su Andriumi Matulioniu vienoje stipriausių TR3 klasių liko 4-ti.
Užstrigo pelkėse
„Ladoga Trophy“ – vienos iš sunkiausių bekelės lenktynių pasaulyje, kurių maršrutas driekiasi aplink didžiausią Europoje Ladogos ežerą. Iš viso dalyviams per aštuonias dienas tenka įveikti 1200 km, iš kurių 300 km specialiaisiais ruožais. Neatrodo ilgas pasivažinėjimas savaitei, bet dalyviams tenka važiuoti visiška bekele, per purvynus ir sunkiausiai įveikiamas vietas. O Ladogos apylinkės garsios nesibaigiančiomis pelkėmis.
„Labiausiai fiziškai išvargina pelkės. Automobilis per jas nevažiuoja, paeiti neįmanoma. Kai automobilis prasmenga, ištraukti jį ypač sunku. Medžių aplink nėra, nėra už ko užkabinti troso. Naudojame inkarus. Kartais norint pajudėti 30 metrų, reikia dirbti visą pusvalandį“, – įspūdžius pasakoja Vaidoto Paškevičiaus šturmanas Andrius Matulionis, pirmą kartą dalyvavęs Ladogos maratone ir pripažinęs, kad jis buvo sunkesnis nei tikėjosi.
Sunkesnis jis buvo ir vienam greičiausių bekelės lenktynininkų iš Lietuvos Vaidotui Paškevičiui. ketvirtoji vieta jo tikrai netenkina, o viso maratono metu jis turėjo kovoti su lūžtančiu automobiliu.
„Ladoga pasibaigė, rezultatas mūsų nedžiugina. Teoriškai galėjome būti ant podiumo, bet gedimai padarė savo. Priimsim šią pamoką, ruošimės kitiems iššūkiams. „Trophy raid“ tipo lenktynės greitėja ir sunkėja. Joms reikia patikimesnės technikos“, – po varžybų kalbėjo mechanikams miegoti neleidęs Vaidotas Paškevičius.
„Ši Ladoga buvo kaip niekada sunki. Vaido automobiliui ji jau antroji. Automobilis lūžo tiek per pirmąją, tiek dabar. Vaidas važiuoja dėl geriausio įmanomo rezultato ir automobilių nesaugo. Tad reikia daug dirbti ir remontuoti. Paprastai apžiūrėti mašiną galima per 2–3 valandas. Bet šiemet kiekvieną dieną ją krapštėme iki pat ryto. Dažniausiai lūždavo galinių amortizatorių laikikliai. Galinė pakaba prastai suderinta, nesustyguota, neatlaiko krūvių“, – aiškino mechanikas Donatas Uždavinys.
Užtikrintai pirmi
Tuo tarpu kėbulinių automobilių EURO klasėje, „Nissan Patrol“ automobiliu važiavęs pasvaliečių Tomo Gužausko ir Gyčio Gaspariūno ekipažas nepaliko vilčių savo varžovams ir užtikrintai, su 9 valandų atotrūkiu, laimėjo pirmąją vietą.
„Viską pateisinome su kaupu. Aukščiausi tikslai pasiekti, buvo net lengviau nei tikėjomės. Mes pasiruošėme šioms varžyboms labai stipriai, turėjome sustyguotą komandą, kur visi darė savo darbus, mes tiesiog vairavom. Turėjome labai gerai paruoštą automobilį iš techninės pusės, per visą maratoną nepakeitėme nė vienos detalės, nesulaužėm jokių techninių mazgų“, – kalbėjo T. Gužauskas.
„Tiesą sakant, nesitikėjau pirmos vietos. Geriausiu atveju, trečiosios. Bet automobilio tobulinimo darbai pasiteisino ir nesunkiai nugalėjome. Be to, šiemet važiuoti buvo gerokai lengviau, nes trasos buvo sausos ir galėjome greitai lėkti“, – džiaugėsi G. Gaspariūnas.
Komanda
„4×4 Pasvalys racing team“ komandai „Ladoga Trophy 2018“ atstovavo iš viso 14 žmonių. „Nissan Patrol“ automobiliu važiavę Tomas Gužauskas, Gytis Gaspariūnas bei Sigitas Tribuišis (mechanikai Darius Morkūnas, Justas Sereika ir Arūnas Strekas).
Specialiai bekelės lenktynėms sukonstruotu BBR automobiliu lenktyniavo Vaidotas Paškevičius ir Andrius Matulionis (mechanikai Donatas Uždavinys ir Andrius Grigaitis).
Komandos maitinimu rūpinosi virtuvės šefas Rytis Juknevičius. Nuotykius fiksavo žurnalistų grupė – Aidas Bubinas, Valdas Jarutis bei Jurijus Kovalenka.
Valdo Jaručio foto reportažą iš „Ladoga Trophy“ rasite „Darbo“ Facebook paskyroje.