12 dažniausiai pasitaikančių automobilio problemų

Kartkartėmis visi pastebi, kad turi problemų su savo automobiliu. Jei problema vis dėlto iškyla, niekada nereikėtų jos ignoruoti; jei nedidelę problemą išspręsite iškart, kai tik ji atsiras, tai bus geriausias būdas vėliau išvengti didelių remonto išlaidų. Taigi, pateikiame jums dažniausiai pasitaikančias automobilių problemas, tokiu būdu palengvinant jų išvengimą ar užtikrinant savalaikį remontą.

1. Atsiradusi įspėjamoji lemputė

Įspėjamosios lemputės užsidega, kai vienas iš jutiklių aptinka klaidą ir apie ją praneša variklio valdymo blokui. Yra apie 200 įspėjamųjų kodų, todėl reikia kreiptis į specialistą, kuris patikrins automobilio sistemą, išsiaiškins įspėjimo šaltinį ir atliks reikiamą remontą.

2. Variklio sutrikimai

Yra daug dalių, kurios užtikrina gerą variklio veikimą, tačiau netinkamas variklio užgesimas arba drebėjimas – viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų. Kad variklis veiktų efektyviai, degimo kameroje turi susimaišyti ir sudegti reikiamas oro ir degalų kiekis. Kad tai vyktų tinkamai, degalų ir uždegimo sistemose yra keletas komponentų, kurie turi veikti išvien.

Kad tokių problemų kiltų kuo mažiau, degalų ir uždegimo sistemos turi būti prižiūrimos ir keičiamos pagal gamintojo rekomendacijas. Tam, kad būtų paprasčiau atlikti šiuos darbus, visuomet galite pasinaudoti „carOne“ mobiliąja programėle, atrandant artimiausią autoservisą.

3. Drebantis vairas

Yra keletas priežasčių, kodėl vairuojant transporto priemonę dreba vairas. Paprastai dėl to kalti sugadinti pakabos komponentai arba ratų guoliai, jei taip nutinka iš karto užvedus automobilį ir pajudėjus iš vietos. Jei vairas dreba važiuojant didesniu greičiu, dažniau tai būna padangos ir rato balanso problema. Norint tai išspręsti, reikia atlikti tinkamą automobilio mechaninę apžiūrą. Laimei, sprendimas gali būti labai paprastas, pvz., reikalingas ratų suvedimas.

4. Stabdžių trinkelių susidėvėjusios

Naudojant stabdžius, jie natūraliai dėvisi, todėl labai svarbu nuolat prižiūrėti ir užtikrinti, kad bet kokia problema būtų išspręsta gerokai anksčiau, nei stabdžiai sugenda. Kartais dėl gamyklinių defektų stabdžių trinkelės ir rotoriai susidėvi greičiau nei įprastai.

5. Stabdžiai girgžda

Stabdžių sistema pradės dėvėtis kaip ir bet kuri kita judanti automobilio dalis. Stabdžiai yra gyvybiškai svarbūs – jie būtini, kad galėtumėte saugiai sustoti, todėl bet kokiomis su stabdžiais susijusiomis problemomis, įskaitant neįprastą triukšmą ar minkštą stabdžių pedalo paspaudimą, kuo greičiau turėtų pasirūpinti profesionalus automobilių mechanikas. Yra keletas nedidelių problemų, dėl kurių stabdžiai gali girgždėti ar cypti, tačiau pradėjus girdėti šlifavimą primenantį garsą, stabdžius būtinai reikia pakeisti.

6. Nuleistos padangos

Akivaizdu, kad pastebėsite, jei bus pradurta padanga, tačiau taip gali nutikti ir dėl įprasto nusidėvėjimo. Jei padangas sukeiskite pagal gamintojo nurodymus, tai padės prailginti jų tarnavimo laiką. Geriausia praktika – padangas sukeisti keičiant variklio alyvą arba kas 8 000 kilometrų.

7. Padangos dėvisi netolygiai

Tam tikras padangų nusidėvėjimas laikui bėgant yra normalus reiškinys, tačiau jei pastebite, kad padangos greitai dėvisi, tai reiškia, kad gali būti iškilusi rimtesnė problema. Jei per vairą jaučiama vibracija arba pastebėjote, kad padangos dėvisi netolygiai, turėtumėte kreiptis į automobilių mechanikus. Gali būti, kad reikės sureguliuoti pakabą. Be to, kartais padangų problemų kyla dėl išorinių veiksnių arba gamybos defektų.

8. Automobilis sunaudoja per daug alyvos

Šviežia alyva yra būtina, kad automobilis veiktų tinkamai, tačiau jei nuolat papildote alyvos lygį, gali būti, kad turite rimtų problemų su savo automobiliu. Jei pradedate pastebėti, kad sumažėjo automobilio eksploatacinės savybės arba užsidega alyvos lemputė, būtinai turite patikrinti alyvą. Jei reguliariai nekeičiate alyvos, gali būti, kad variklis pradės rūdyti.

Dėl prastos kokybės alyvos arba nereguliaraus jos keitimo taip pat gali užsikimšti alyvos filtras. Alyvos filtrą geriausia keisti tuo pačiu metu, kai keičiate alyvą, nors kai kuriuose šiuolaikiniuose automobiliuose yra įdiegta filtro apėjimo sistema.

9. Priekiniame stikle yra įtrūkimų

Paprastai priekiniam stiklui įtrūkti reikia kokios nors išorinės jėgos, pavyzdžiui, akmens, tačiau yra automobilių, kurie dėl gamyklinių defektų yra linkę į pažeidimus. Nors nedideli įtrūkimai gali atrodyti ne itin dideli, jie gali greitai išplisti ir pažeisti stiklo vientisumą.

10. Automobilis išmeta per daug teršalų

Transporto priemonės išmetimo sistema sukurta tam, kad kuo mažiau terštų patektų į aplinką ir kartu užtikrintų, kad automobilis tinkamai veiktų. Sistemą sudaro daug jautrios įrangos, kuri kartais gali sugesti, o tai sukelia įvairias automobilio problemas. Pavyzdžiui, sugedęs O2 jutiklis gali pradėti daryti įtaką degalų mišiniui, dėl to automobilis pradeda veikti neefektyviai ir ekonomiškai.

11. Yra pavarų dėžės problemų/transmisijos gedimų

Pavarų dėžė reiškia, kad visa jūsų automobilio variklio generuojama galia gali būti paversta sukimosi jėga, kurią gali panaudoti ratai. Laikui bėgant krumpliaračiai pradės dėvėtis ir pastebėsite, kad tampa sunkiau perjungti pavaras. Galiausiai pavarų dėžė suges, todėl remonto išlaidos gali siekti tūkstančius eurų.

12. Elektros problemos

Dauguma naujų automobilių turi išplėtotas elektros sistemas, o tai reiškia, kad problemų gali kilti daugelyje sričių. Vienas iš labiausiai iš karto pastebimų gedimų yra garsiakalbių gedimas. Kartais tai būna paprasčiausia priežastis – atsilaisvinęs laidas, kurį lengva pataisyti nuėmus garsiakalbį ir vėl prijungus sugedusį laidą.

Tačiau gali kilti bėdų ir dėl apšvietimo, ypač jei nebedega priekinis žibintas, stabdžių lemputė ar indikatorius. Dėl korozijos ir laidų gali kilti problemų su lemputėmis, tačiau dauguma lempučių tarnauja ilgai, kol dėl įprasto nusidėvėjimo nesusidėvi.

Žinoma, nereikia pamiršti ir išsikrovusio akumuliatoriaus. Nors problemos sprendimas paprastai būna nebrangus, tačiau tai gali sukelti didelį stresą. Gali būti, kad netyčia palikote įjungtą lemputę arba ištiko kokia nors nedidelė bėda, kurią galima išspręsti tiesiog užvedus automobilį. Išsikrovęs akumuliatorius gali išsikrauti dėl to, kad akumuliatorius yra senas ir nebesugeba išlaikyti įkrovos. Senesnį nei 3-6 metų arba daugiau nei 50 000 kilometrų nuvažiavusį akumuliatorių reikia keisti. Kitos priežastys – generatoriaus gedimas arba įkrovimo sistemos problemos.

Tinkamai pasirūpinkite savo automobiliu

Kad ir kokį automobilį turėtumėte, jį reikės reguliariai prižiūrėti, tačiau net ir tada kartkartėmis pasitaikys įvairių problemų. Kai kurie automobilių modeliai yra labiau linkę į tam tikras problemas nei kiti, o vairavimo stilius taip pat gali turėti įtakos transporto priemonės veikimui. Nepaisant to, šis sąrašas turėtų būti naudingas, nesvarbu, kokią transporto priemonę naudojate. Taigi, reguliari techninė priežiūra padeda prailginti automobilio tarnavimo laiką, degalų naudojimo efektyvumą ir geras eksploatacines savybes.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.