– Nors „Burbuliukas ir Co“ įsikūręs Panevėžyje, tačiau šį verslą sėkmingai plėtoja pasvaliečiai Inga ir Sigitas Tribuišiai. Inga, kurios tėtis įkūrė „Burbuliuką“, be galo aktyvi, energinga, visuomeniška, tiesiog atominis žmogus. O pasvaliečiams svarbu dar ir tai, kad „Burbuliukas“ remia mūsų renginius, mūsų idėjas, – Pasvalio kultūros centro režisierė Ramunė Uždavinienė negailėjo pagiriamųjų žodžių „Burbuliuko“ verslininkams.
Ramunė prisiminė, kaip dėliojant Pasvalio miesto šventės programą, gal vos prieš porą savaičių sužinojo apie galimybę bažnyčioje parodyti įspūdingą garsų ir šviesų reginį, tačiau tam teko ieškoti rėmėjų:
– Skambinam Ingutei ir išdėstom savo gražią idėją. Mums patiems netikėtai išgirstam, kad „Burbuliukas“ apmokės visas šio vakaro išlaidas. Ir tai tik vienas iš daugelio jų remtų renginių. Daug metų „Burbuliukas“ buvo pagrindinis mūsų rajono alternatyvios mados šou „Išprotėjęs ruduo“ rėmėjas.
Beje, Inga Tribuišienė yra išsitarusi, jeigu pasvaliečiai paskambina, tai šventas reikalas padėti.
– Iš patirties žinom, jog lengviau duoti, negu imti. Tačiau taip pat gerai žinom, kaip sunkiai pinigai uždirbami, kaip jie versle skaičiuojami ir planuojami, – atskleidžia Ramunė Uždavinienė. – Vis dėlto verslininkei Ingai tiesiog į kraują įaugę pagelbėti, o jeigu pasigauna idėją, tuomet neria visa galva. Pamenu, kaip energingai įsitraukė į Pasvalio soroptimisčių veiklą, kaip sėkmingai vaikams pririnko dėžes žaislų, drabužių ir kitokių dovanų. Tada buvo nauja, įdomu ir naudinga, nes tokių labdaros akcijų dar beveik niekas neorganizavo.
Ar sunku ieškoti rėmėjų? O gal verslininkams prašytojai irgi įgrysta?
– Prašančiųjų paremti verslininkai sulaukia turbūt kasdien – nuo savo eilėraščių knygutę norinčios išleisti močiutės iki renginį organizuojančios mokyklos, – pastebi Ramunė Uždavinienė, kurios šeima irgi seniai sukūrusi verslą.
Na, o prašantiesiems paramos kartais tenka išklausyti verslininkų priekaištus ir dėl blogos valdžios, ir dėl nepakeliamos mokesčių naštos…
– Atsirenkam, ką remti, nes besibeldžiančių daug, prašytojų sočiai. Mes žiūrim, kad būtų rezultatas, o ne darymas tik dėl darymo. Štai gaunu elektroninį laiškelį: „Laba diena, žaidžiam tinklinį. Mums reikia paramos“. Ir pasirašo vardu. Tarsi koks pažįstamas. Klausiu vyro, bet jis tokio žmogaus irgi nepažįsta, – šypsosi Inga Tribuišienė, „Burbuliukas ir Co“ plėtros direktorė.
Ji pasakoja, kad tikrai nori ne tik dirbti ir užsidirbti, tačiau nevengia tuo uždarbiu ir dalintis: nuo sumokėjimo už sunkiai gyvenančių vaikų mokslą muzikos mokykloje iki slaugos ligoninei padovanoto masažinio fotelio.
– Bet daugiausia stengiamės skatinti kūrybines idėjas, nes kūrybiškumas reikalingas visur, žinoma, ir versle, – įsitikinusi Inga.
O „Burbuliuko“ verslą 1995 metais pradėjo jos tėtis Vytautas Kriovė, kilęs iš Klausučių kaimo Biržų rajone, vėliau atsidūręs Pasvalyje.
– Kur ir augom dvi jo dukros. Kooperatyvų laikais tėvelis sumanė gaminti gulsčiukus, kurio akutėje yra burbuliukas, – Inga Tribuišienė paaiškino, nuo ko jų įmonė buvo pavadinta „Burbuliuku“.
Tačiau prieš 23 metus įkurta bendrovė gamino ne gulsčiukus, o, kaip prisimena Inga, ėmėsi vandens jonizatorių verslo:
– Mano tėvukas pradėjo šį verslą įkvėptas skleisti ir dalintis tuo, kas jam pačiam padėjo išlipti iš ligos patalo. Tėčiui buvo pažeistas stuburas ir nuo ilgo gulėjimo atsirado pragulų. Tuomet atsitiktinai išgirdo apie vandens jonizatorius ir Kauno klinikose žmonės jau vieni per kitus dalinosi jonizuotu vandeniu…
Šiandien Inga pasakoja, kad nors pagrindinis jų verslas – vandens jonizatorių gamyba, tačiau pastaruoju metu atidaro ir šviežių sulčių bei salotų barus. Už salotų ir sulčių pakuotės dizainą jau spėjo pelnyti trečios vietos apdovanojimą. Tokį komplektą patogu išsinešti.
– Panevėžyje, Klaipėdos gatvėje, esančią kavinę-barą pamėgę ir pasvaliečiai, net esam sulaukę skambučio, kad kavinę atidarytume Pasvalyje, – išsitaria Inga.
Taigi „Burbuliuko“ verslas nuo septynių darbuotojų išsiplėtė iki beveik septyniasdešimties.
– Šioje šeimos įmonėje aš pradėjau dirbti 2009-aisiais, o vyras Sigitas anksčiau – 2006-aisiais, – sako Inga.
Kai pašmaikštaujame, iš kur ji tokia šarminga moteris, iš kur semiasi tiek energijos ir idėjų, Inga Tribuišienė žaviai pareklamuoja savo verslą:
– Viskas nuo šarminio vandens. Esu šarminga, nes visada šarminuosi. Beje, Sigito tėtis, Pasvalyje vadovaujantis „Bočiams“, irgi šarmingas, kupinas energijos.
Vadinasi, ir jis geria šarminį vandenį. Tačiau verslininkai išsitaria, kad savam krašte pranašu nebūsi. 98 proc. jų verslo remiasi eksportu.
„Burbuliuko“ pagaminti vandens jonizatoriai keliauja kone į visas Europos šalis, daugiausia į Lenkiją ir Vokietiją, taip pat pasiekia Turkiją, Jungtines Amerikos Valstijas, Australiją.
– Pernai labai išauginom eksportą į Rusiją. Sėkmingai startavom tarptautinėse parodose. Pernai dalyvavom keturiose, šiemet ruošiamės į septynias, – pasakoja bendrovės „Burbuliukas ir Co“ pardavimų vadovas Sigitas Tribuišis. – Visi važiuoja žiūrėti mūsų vandens jonizatorių gamybos. Jau atsikandę supakuotų kiniškų daiktų. Tad mūsų klientai nustebę klausia, ar tikrai patys gaminam.
Norint pagaminti vandens jonizatorių, tenka įdėti daug rankų darbo. – Viskas, prie ko prisiliečia vanduo, turi būti tik iš kokybiškų medžiagų ir atitikti visus pasaulinius standartus. Juk prietaise pagaminamas vanduo vėliau patenka į žmogaus organizmą. Tad privalu, kad visos detalės turėtų sertifikatus, kurie ir pagrindžia prietaiso kokybę, – paaiškina Inga Tribuišienė.
Lietuvoje „Burbuliukas“ turi penkias firmines parduotuves, tačiau absoliuti dauguma vandens jonizatorių iškeliauja į užsienį.
– Čia atsivėrė mūsų mažos valstybės nišinė rinka, – šeimos verslo sėkmės paslaptį atskleidžia Sigitas Tribuišis. – Juk nepakonkuruosim nei su „Samsungu“, nei su „Ikea“…
– Tarkim, Japonijoje jonizuotą vandenį geria kas penkta šeima. Lietuvoje situacija kiek kitokia, nes mūsų šalyje vandens kokybė tikrai yra viena geriausių, – pripažįsta Inga. – Vis dėlto, manau, apie vandenį mūsų visuomenėje kalbame per vangiai. Žmonės nepagalvoja, jog, geriant nepakankamai vandens, kraujas sutirštėja, nukenčia sąnariai, smegenys gauna mažiau deguonies – tai pagrindiniai dalykai. Tad mūsų misija – apskritai skatinti žmones vartoti vandenį. Vyresni labiau skeptiški, todėl daugiau vaikams organizuojame žaismingų švenčių, pradedame nuo vandens lašelių.
Artimiausi „Burbuliuko“ partneriai – gydytojai. Juolab kai ligos „Labai mėgstu dramblius“, – šypsosi Inga. jaunėja ir agresyvėja, vis dažniau susimąstome apie netinkamos mitybos ir nejudėjimo įtaką. Ir kartu skatiname gerti daugiau vandens.
– Pasaulyje jonizuoto vandens poveikis žmogaus organizmui pradėtas tirti jau prieš kelis dešimtmečius. Rusai ir japonai beveik tuo pačiu metu pradėjo kalbėti apie vandens jonizatorius. Tačiau japonai šią idėją toliau išplėtojo, pateikė pirmuosius mokslinius tyrimus apie įvairialypį teigiamą šarminio vandens poveikį, – teigia „Burbuliuko“ vadovai.
Beje, „Burbuliukas“ jau siekia ir Afrikos žemyną. Į Maroką vandens jonizatoriai nukeliauja per prancūzą gydytoją. Savo produktą ši įmonė ruošiasi pristatyti ir Dubajuje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, kur geriamąjį vandenį šalis apskritai atsiveža. Bet jie susidomėjo ir jonizatoriais…
Inga ir Sigitas Tribuišiai pasidžiaugia, kad „Burbuliukas“ ne tik jų šeimos verslas, tačiau ir visas kolektyvas – tarsi viena šeima. Šioje įmonėje dirba ir iš užsienio grįžusių lietuvių. Pavyzdžiui, inžinierius mokslus baigęs Vokietijoje. O Vilniaus biure įsikūrusi tarptautinė vadyba.
– Svarbiausia, kad žmonės patikėtų savo verslu ir tuo, ką daro. Su darbuotojais palaikom tvirtą ir patikimą ryšį. Bendraujam, švenčiam kaip artimi giminės. Džiaugiamės tokia darbinga ir kūrybinga atmosfera, – savo kolektyvui pagiriamųjų žodžių negaili Inga, kuriai visiškai pritaria ir jos vyras Sigitas.
Balsuoti už „deimančiukus“ galima čia.
Ja domarna i Sverige är ett skämt, de är lika milda som Milda margarin och det säger inte lite. Vi har inga riktiga domstolar de är på lek, de är på låtsas, de är på blöjstadiet. De åtalade gick skrattande och rakryggade med högburet huvud ut från tingsrätten, för allt var ju bara ett skämt liksom. Vad är det med de klena svennarna som inte tål ett litet skämt asså? Kom igen nu va my customer essay