Dakaro ralyje debiutuos pasvalietis

„ConnectPay“ komanda – šturmanas Slavomiras Volkovas, mechanikas Tomas Gužauskas, vairuotoja Vaidotas Paškevičius – Dakaro ralyje lenktyniaus „Tatra“ sunkvežimiu. Asmeninio albumo nuotr.

Jei kiekvieno alpinisto svajonė yra Everestas, tai bekelės lenktynininkai turi savo gyvenimo „everestą“ – garsiausias pasaulyje Dakaro lenktynes. Ši svajonė išsipildė žinomam lenktynininkui, rajono visureigių klubo „4×4 Pasvalys“ nariui Tomui Gužauskui. Pirmą kartą Dakaro lenktynių istorijoje sunkvežimių klasėje lenktyniaus lietuvių ekipažas – vairuotojas Vaidotas Paškevičius, mechanikas T. Gužauskas ir šturmanas Slavomiras Volkovas. Prestižinių lenktynių debiutantai į Saudo Arabiją išvyko užvakar, gruodžio 26-ąją. Sausio 1-ąją laukia pirmas išbandymas – 1 029 kilometrų, iš jų 393 km greičio ruožo, lenktynių trasa Džeda–Hailas. Iš viso per 14-ka ralio dienų teks įveikti apie 9 tūkst. kilometrų.

Prieš Kalėdas telefonu kalbėjomės su T. Gužausku. Nors ir būdamas labai užimtas būsimos kelionės į Saudo Arabiją rūpesčiais, Dakaro debiutantas mielai sutiko kelias minutes pabendrauti su „Darbo“ žurnalistu. 

Pašnekovas minėjo, kad naują gyvenimo iššūkį pasiūlė priimti jo bičiulis, daugkartinis Lietuvos bekelės lenktynių čempionas V. Paškevičius. Abu lenktynininkai vienas kitą puikiai pažįsta: kartu važiavo Rusijos „Ladogos“ bekelės lenktynėse bei įvairaus rango varžybose Lenkijoje ir Lietuvoje. Trečias komandos narys šturmanas S. Volkovas – taip pat ne naujokas, dalyvavęs „Breslau“ ralio bei kitose varžybose. 

T. Gužauskas minėjo, kad pirmą kartą Dakaro sunkvežimių lenktynėse dalyvausiantis lietuvių ekipažas važiuos čekiška „Tatra Jamal“ mašina. „Tai 2014 metų gamybos sunkvežimis, turintis mechaninę 16-kos pavarų dėžę, 1 100 arklio jėgų galios, 13 litrų darbinio tūrio su turbina variklį“, – Tomas vardino kovos „žirgo“ pagrindines savybes. Praėjusiais metais šiuo sunkvežimiu Dakaro ralyje lenktyniavo lenkų ekipažas. 

Sausio 1 d. prasidedančiose lenktynėse lietuvių varžovais bus DAF, „Iveco“, „Kamaz“ ir kitų garsių sunkvežimių gamintojų mašinomis lenktyniausiantys ekipažai. Iš viso sunkvežimių klasėje varžysis 55-ios komandos. Lietuvių „Tatra“ pažymėta 529-uoju numeriu. 

Dakaro ralis reikalauja ne tik dalyvių profesionalumo ir ištvermės, bet ir didelių finansinių resursų. V. Paškevičius, T. Gužauskas ir S. Volkovas lenktynėse atstovaus finansinių technologijų bendrovės „ConnectPay“ komandai. Baigdamas pokalbį T. Gužauskas pasidžiaugė, kad jo ambicijas vykti į Dakaro ralį palaikė pasvaliečių uždarosios akcinės bendrovės „Agroparkas“ (dir. Aurimas Jurgaitis), „Algstata“ (dir. Donatas Kripaitis), „Svalex“ (dir. Egidijus Zapustas) ir Panevėžyje registruota „Burbuliukas ir Co“ (dir. Inga Tribuišienė). 

Pirmosios Dakaro ralio lenktynės įvyko 1978 metais. Iki 2008-ųjų ralio dalyviai lenktynes pradėdavo Paryžiuje ir baigdavo Afrikoje, Senegalo sostinėje Dakare. Iš pradžių lenktynės vadinosi Paryžiaus–Dakaro raliu, vėliau prigijo tik Senegalo sostinės pavadinimas, kuris tapo svarbiausiu prestižinio ralio prekiniu ženklu. Jo nebuvo atsisakyta 2009 m. perkėlus lenktynes į Pietų Ameriką, nes važinėti Sacharos smėlynais tapo nebesaugu dėl padidėjusios terorizmo grėsmės. Nuo 2020 m. lenktynės vyksta Saudo Arabijoje. Trečią kartą šioje šalyje rengiamas 44-asis Dakaro ralis finišuos sausio 14 d. Džedoje. Be „ConnectPay“ jame dalyvaus dar devynios lietuvių komandos, kurios varžysis klasikinių automobilių, automobilių, lengvųjų motobagių, keturračių ir motociklų klasėse. 

„Darbo“ skaitytojus informuosime apie tai, kaip Tomui ir jo komandos draugams sekasi šturmuoti Saudo Arabijos smėlynus ir akmeningas dykumas.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

1 Comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.