Gimnazistai kuria verslą: edukacinė platforma „GÃVA“

Jaunieji gimmazistai siekia mokymąsi padaryti prieinamesnį, patogesnį, įdomesnį. Ši idėja išaugo į verslo planą! . Aidos GARASTAITĖS nuotrauka.

Jei kurią popietę, pasibaigus zūminėms pamokoms, užsuktumėte į Pasvalio Petro Vileišio gimnaziją, išvystumėte, kaip gimsta verslo idėjos. Kaip kuriamas jaunas verslas. 

Keturi gimnazijos mokiniai, įkūrę mokomąją mokinių bendrovę „SomeNEW“ (liet. kažkas naujo), šiuo metu įgyvendina verslo idėją, pavadintą „GÃVA“. Tai – audiovadovėlių ir edukacinių tinklalaidžių platforma. Už šio pavadinimo slypi verslūs, aktyvūs ir kūrybingi mokiniai Gvidas Anilionis, Paulina Imbrasaitė, Danielė Krivickaitė ir Grėtė Kvedaraitė. 

Gimnazistams idėjas padedanti įgyvendinti ekonomikos ir verslo mokytoja Asta Stipinienė tiki, jog ekonomikos, verslo ir verslumo mokytis reikia kuriant ir darant, o ne tik mokantis iš vadovėlių. Ir ši, jaunuolių grupės „GÃVA“ idėja, kilo spontaniškai… 

Gvidas, Grėtė, Paulina ir Danielė šiuo metu kuria edakucines tinklalaides bei įrašo audiovadovėlius. Aidos GARASTAITĖS nuotrauka.

„Tikime, jog mums pavyks, nes ši idėja yra inovatyvi ir naudinga. Audiovadovėliai suteiktų galimybę mokytis bet kur ir bet kada. Juk artėja šilti orai, visi norės eiti į gamtą, kuo mažiau laiko praleisti prie kompiuterio ekrano. Tačiau nesinori, jog nukentėtų pažymiai, o nešiotis vadovėlį nepatogu, baisu jį sugadinti, – kalbėjo „GÃVA“ sumanytojai, – štai čia ir pasirodo „GÃVOS“ audiovadovėliai. Pasiimi ausinukus – ir problema išspręsta. Na, o edukacinėse tinklalaidėse (podkestuose) aiškinsimės istorijos, geografijos ir biologijos brandos egzaminų temas su profesionalais (dėstytojais, mokytojais ar studentais). „GÃVA“ – tai naujas mokymosi metodas, skatinantis išnaudoti savo girdimąją atmintį ir paįvairinti mokymąsi.“ 

Viskas prasidėjo nuo to, kai rugsėjį mokytoja A. Stipinienė mokiniams, lankantiems ekonomikos ir verslo pamokas, pasiūlė dalyvauti organizacijos „Junior Achievement“ (liet. jaunimo pasiekimas) rengiamame verslumo ir inovacijų idėjų iššūkyje „Challenge the Challenge“ (liet. iškelti iššūkį iššūkiui). Iššūkio esmė: per 48 valandas išspręsti visuomenės aktyvistų ir ekspertų mestą iššūkį ar problemą, pasiūlyti jos sprendimo būdą ir sukurti verslo idėją. 

Jaunuoliams užpildžius paraišką dalyvauti, galimų verslo idėjų paieška vyko gimnazijos kiemelyje, įsitaisius ant sėdmaišių ir stebint aplinką. Kilo daugiau nei dešimt puikių verslo idėjų, iš kurių atmetimo būdu išsigrynintos dvi. Burtų keliu, į orą metant ir gaudant lapelius su užrašytomis verslo idėjomis, buvo išrinkta mintis apie „GÃVA“ – audiovadovėlių ir edukacinių tinkalaidžių platformą. 

Toliau – sėkmė po sėkmės: puikus pasirodymas „Challenge the Challenge“ iššūkyje („GÃVA“ idėja iš 140 pripažinta tarp 8 geriausių), laimėta pradinė organizatorių investicija bei garsios įmonės „UPS“ mentorystė, paskatinusi mokinius patikėti šios idėjos sėkme. Spalį buvo įkurta mokinių mokomoji bendrovė „SomeNEW“ ir gautas leidimas užsiimti audiovadovėlių leidybos ir platinimo bei edukacinių tinklalaidžių kūrimo veikla. 

„Po truputį pradėjome darbus, susikūrėme socialinius tinklus, dalyvavome įvairiuose renginiuose. Galvos buvo pilnos minčių, idėjų, kartais net pasimesdavome tarp jų. Buvo tokių akimirkų, kai skambinome mokytojai sakydami: „Mes duobėje“. Prireikė laiko, kol viską sklandžiai susidėliojome, išsigryninome idėją. Šiuo metu esame paskendę darbuose: įrašinėjame pirmąsias tinklalaides, vieną iš jų jau galite rasti mūsų jutubo kanale „GÃVA“. Taip pat ruošiamės pirmiesiems audiovadovėliams. Esame aktyvūs socialiniuose tinkluose: instagrame, feisbuke ir jaunimo pamėgtoje „Tik-Tok“ programėlėje. Turime daugybę rubrikų: „GÃVA KLAUSIA“, „Ar žinojai, kad?“ Pati naujausia – ,,GÃVA RODO“. Ir dar daug jų laukia ateityje…“ – apie veiklą, planus ir idėjas pasakoja jaunieji verslininkai.

 

Kaip mokinių idėja virsta tikru verslu? 

Mokinių mokomųjų bendrovių „AcceleratorX“ (liet. greitintuvasX) programa suteikia galimybę realią verslo patirtį išbandyti dar mokyklos suole. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai – realaus verslo kūrimo patirtis. Mokiniai susipažįsta, kaip verslas yra vystomas, valdomas, bei patys priima svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus. 

Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos mokiniai, vystantys jauną verslą audiovadovėlių ir edukacinių tinklalaidžių platformą. Asmeninio albumo nuotrauka.

Įkurdami bendrovę mokiniai įgyvendina visą verslo valdymo ciklą: pateikia prašymą „Junior Achievement“ organizacijai steigti įmonę ir, gavę leidimą, įkuria jaunąją įmonę (tai nėra savarankiškas juridinis asmuo, bet gali legaliai vykdyti savo veiklą bei organizuoti pardavimus). Įkurta bendrovė veikia pagal akcinės bendrovės modelį – sukaupia pradinį kapitalą platindama savo akcijas. Akcijos vertė – 2,5 euro, o jas įsigyti gali visi norintys. Mūsų gimnazistų komanda puikiai pasirodė šiemet organizuotoje Akcijų biržoje ir išplatino virš 90 savo akcijų. Sukaupę pradinį kapitalą mokiniai toliau planuoja, kuria savo paslaugą arba produktą bei jį parduoda, pildo finansines ataskaitas, vykdo rinkodaros kampaniją ir siekia uždirbti pelną. Po mokymosi proceso bendrovė uždaroma ir atsiskaitoma su investuotojais (tais, kurie turi įsigiję įmonės akcijų).

„GÃVA“ projektas – svarbus gimnazijai, Pasvaliui 

Ekonomikos ir verslo mokytoja džiaugiasi, jog gimnazijos administracija bei bendruomenė padeda, prisideda prie „GÃVA“ idėjos ir veiklos. Pasvalio Petro Vileišio gimnazija Lietuvoje tapo žinoma dar viename kontekste – kaip versli bei inovatyvi ugdymo įstaiga. „Tikiu, kad „GÃVA“ veikla motyvuos kitus gimnazistus drąsiau galvoti apie savo verslą. Tai puikus pavyzdys, kai idėja, noras ir didelis darbas gali pakeisti net gyvenimo planus“, – kalbėjo mokytoja A. Stipinienė.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.