Kas ir kaip gali padėti parašyti gerą viešojo pirkimo pasiūlymą?

Klaidinga manyti, kad geriausią pasiūlymą parašysite savomis jėgomis. Kai kada geriau pasitikėti tais, kurie turi reikiamą patirtį ir išmano procesus nuo A iki Ž. Lietuvoje ir užsienyje yra ganėtinai nemažai laisvai samdomų specialistų ir specializuotų agentūrų, kurios užsiima konsultavimu bei viešųjų pirkimų pasiūlymų rašymu, redagavimu bei vadyba. Kaip jie gali jums padėti ir kada naudinga į juos kreiptis? Išsiaiškinkime. 

Laisvai samdomi specialistai arba individualūs konsultantai

Tiek socialiniuose tinkluose, tiek įvairiuose laisvai samdomų specialistų darbo biržose galima rasti daugybę skirtingų profesionalų, kurie specializuojasi būtent šioje nišoje. 

Privalumas tas, kad specialistų yra daug, juos nesunku pasiekti. Be to, jeigu bendradarbiavimas būna abipusiai naudingas, atsiranda veiklos tęstinumas ir kartais tokie specialistai net tampa juos samdžiusių įmonių nuolatiniais darbuotojais.

Minusai yra ganėtinai aiškus. Kaip ir visuomet, renkantis laisvai samdomą specialistą turite mažesnę kontrolę dėl to, kaip vyksta darbas. Be to, sunku pamatuoti darbo kokybę, sunkiau spręsti ginčus. Taip pat reikia paminėti ir žemesnes nei agentūrų kainas. Visgi darbų atlikimas truks ilgiau, nes dirba tik vienas žmogus. 

Konsultacijos naudingos tuomet, kada reikia, jog išmanantis asmuo „užvestų ant kelio“. Už konsultacijas paprastai mokamas valandinis įkainis, todėl naudokitės šia paslauga tik tuomet, kai jos tikrai reikia.

Agentūros

Agentūros dirba greičiau už laisvai samdomus specialistus. Jos taip pat turi daugiau žmogiškųjų išteklių, tad gali patenkinti didesnius poreikius. Tačiau jų paslaugos yra brangesnės. Tiek agentūros, tiek laisvai samdomi specialistai turi savo darbo metodiką, kurią gali tam tikrose ribose pritaikyti prie jūsų poreikių. Tačiau lankstumo čia ne tiek daug, kiek rašant projektą įmonės viduje. 

Agentūra neretai suteikia platesnio spektro paslaugas. Dauguma jų rinkoje nebūtų konkurencingos, jeigu nesiūlytų sprendimų nuo A iki Ž. Tuo tarpu laisvai samdomas specialistas gali tik rašyti pasiūlymus, tik sukurti strategiją arba tik konsultuoti. Visokeriopos pagalbos tikėtis yra kiek nerealistiška arba ji kainuos žiauriai daug, o paslaugų teikimo trukmė bus ilga.

Kokias paslaugas specialistai ir įstaigos suteikia?

  • Nebūtina su įmone ar specialistu susisiekti dėl visiško projekto atlikimo. Galima rinktis tik strategijos kūrimą, projekto parašymo paslaugą, redagavimą, peržiūrą, konsultacijas. Taip pat galima rinktis, kad bendrovė viską sutvarkytų už jus. Kuo šios paslaugos naudingos ir kada verta rinktis kiekvieną?
  • Pasiūlymų rašymas – užtikrina, kad pasiūlymas atspindėtų jūsų įmonės arkliukus ir stiprybes. Sumažina naštą, kurią patiria įmonės darbuotojai ir užtikrina kokybiško dokumento pateikimą.
  • Pasiūlymų dokumentacijos redagavimas ir peržiūra – paruošia arba pakoreguoja esamą pasiūlymą taip, kad jis turėtų didžiausią šansą tapti laiminčiu. Specialistai gali parekomenduoti arba už jus atlikti pakeitimus.
  • Pasiūlymų vadyba – jeigu norite teikti ne vieną, o kelias užklausas, verta rinktis kompleksinį sprendimą. Šią paslaugą bemaž visad teikia tik agentūros. Jos užsiims pasiūlymų paruošimu, šlifavimu, pateikimu, atitinkamų dokumentų pirkėjams pateikimu bei terminų laikymusi.
  • Žmogiškųjų išteklių ir resursų paieška – pirkimų konsultacijomis užsiimančios įmonės turi plačius kontaktų tinklus ir gali greitai rasti reikalingus specialistus ar įrangą.

Dažniausiai daromos klaidos

  • Keletas klaidų, kurias dažnai daro viešųjų pirkimų pasiūlymus rašantys pradedantieji:
  • Netinkamas kalbos tonas. Reikia rašyti formalia, taisyklinga, teisinio pobūdžio ar įstatymine lietuvių kalba. Žargonas, vaizdingi išsireiškimai ir frazeologizmai pasiūlymų dokumentuose turėtų būti vengiami.
  • Per mažai arba per daug kopijų. Dauguma įstaigų viešuosius pirkimus organizuoja taip, kad prašo pateikti fiksuotą kiekį tam tikrų dokumentų ir jų kopijų. Jeigu asmuo ar organizacija nėra patyrę – lengva suklysti. Dėl to pasiūlymą reikės papildyti ar jis net bus diskvalifikuotas.
  • Išankstinių išvadų darymas. Pasiūlymo dokumente nereikėtų daryti išvadų savarankiškai. Reikėtų apklausti pirkėją rūpimais klausimais ir tik iš jo pateiktos medžiagos daryti prielaidas.
  • Netinkamas formatavimas. Netinkamas šriftas, jo dydis, teksto lygiavimas ar kitos mažos klaidos didina pasiūlymo atmetimo riziką.
Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.