Solidus „Joaldos“ verslo šuolis

Joniškėlio alaus daryklos „Joalda“ vadovas Darius Rimkevičius nestokoja įvairių sumanymų ir užmojų. Aidos GARASTAITĖS nuotr

Daugelį smulkių verslo įmonių koronaviruso pandemija privertė keisti veiklos modelį ir ieškoti nestandartinių sprendimų. Juos, regis, rado vienintelė Joniškėlyje įsikūrusi alaus darykla – UAB „Joalda“. Iki pavasarį paskelbto pirmojo karantino jos produkcijos – įvairių rūšių alaus ir giros – dažniausiai galėdavome skanauti per įvairias šventes bei muges. 

Tuo tarpu parduotuvėse „Joaldos“ gėrimų nė su žiburiu nebūtum radęs. 

Nuo 1994 metų prasidedančioje „Joaldos“ istorijoje įsimintinas puslapis buvo atverstas šiemet liepos 29-ąją. Tą dieną „Joniškėlio respublikos“, „Tasmanijos vilko“ ir kitokiais originaliais pavadinimais paženklinto alaus ir giros „Jogilė“ buteliai suskambo ne bet kur – o vieno didžiausio ir populiariausio šalyje „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvių šaldytuvuose. 

Siūlys ruginį alų 

Apie šią nedidelės verslo įmonės sėkmę, jos veiklą bei perspektyvas kalbėjomės su „Joaldos“ vadovu Dariumi Rimkevičiumi. Tačiau pašnekesys „Joaldos“ degustaciniame bare Joniškėlyje prasidėjo nuo kitos istorijos. Svetingas šeimininkas atnešė paragauti pačios naujausios produkcijos – „Kauklių dvaro ruginio elio“ alaus. Abstinentams paaiškiname, kad žodis „elis“ reiškia alaus fermentacijos būdą. „Kauklių dvaro ruginio elio“ atsiradimo istorija susijusi su šiemet švedų paskelbtu konkursu importuoti ruginį alų. Apsisprendusi dalyvauti konkurse „Joalda“ ieškojo mūsų krašto istorinių sąsajų su Švedija. Įmonė bendradarbiauja su rinkodaros ir komunikacijos specialiste Rasa Kropaite-Laliene, kuri atkreipė dėmesį į netoli Pušaloto buvusio Kauklių dvaro istoriją. Vienas iš jo savininkų, aktyvus 1863–1864 m. sukilimo dalyvis Henrikas Bukauskis po pralaimėjimo pasitraukė į Švediją. Ten jis dirbo karaliaus Karolio XV bibliotekoje, vėliau atidarė vieną garsiausių Stokholme antikvariatų. „Pritrūko šiek tiek sėkmės, kad „Kauklių dvaro ruginis elis“ atsidurtų švedų parduotuvių lentynose. Konkurse užėmėme antrąją vietą, o švedai pasirinko tik nugalėtoją“, – aiškino D. Rimkevičius. Nors alaus darykla rizikavo, tačiau savininkas tikisi, kad naujas, kepintos duonos poskonį turintis ruginis alus ras vietą Lietuvos rinkoje. 

Firminis „Joaldos“ ženklas. Aidos GARASTAITĖS nuotr

Pasiūlė palankias bendradarbiavimo sąlygas 

Pasakodamas apie „Joaldos“ produkcijos kelią į „Lidl‘ą“, D. Rimkevičius pirmiausia pažymėjo, kad per karantiną darykla faktiškai buvo įsprausta į kampą. Uždraudus masinius viešuosius renginius – muges, festivalius, miestų šventes – ir uždarius barus, kavines, „Joaldai“ užsisuko ne tik alaus, bet ir pajamų kraneliai. Tad, pasak pašnekovo, teko skubiai keisti verslo modelį ir ieškoti naujų rinkų. „Joalda“ savo komercinius pasiūlymus siuntė ne vienam prekybos tinklui. „Greičiausiai sureagavo ir atsiliepė „Lidl‘as“. Nekėlė kokių nors ypatingų reikalavimų, pasiūlė lanksčias bendradarbiavimo sąlygas ir priimtiną sutartį. Taigi mes pirmieji iš mažųjų šalies alaus daryklų įžengėme į šį prekybos tinklą“, – pasakojo D. Rimkevičius. „Joalda“, kaip sakoma, pataikė į dešimtuką – buvo pats sezono įkarštis. Daugelis pirkėjų susigundė nauja alaus produkcija – viliojo neįprasti pavadinimai ir pats nedidelio miesto alaus daryklos pavadinimas. Tikėtina, kad suveikė ir Šiaurės Lietuvos, kaip senas alaus darymo tradicijas turinčio krašto, įvaizdis. „Pirmą mėnesį sumušėme visus pardavimų rekordus. Per rugpjūtį išvežėme ne vieną dešimtį tūkstančių butelių alaus“, – šyptelėjo pašnekovas. „Lidl‘o“ rinkodaros specialistai pamatę, kad ir nedidelių daryklų alus turi didelę paklausą, vėliau duris atvėrė dar trims mažosioms šalies alaus darykloms. 

Joniškėlio alaus daryklos produkcija tuoj iškeliaus į „Lidl‘o“ logistikos centrą Kaune. Aidos GARASTAITĖS nuotr.

„Joaldos“ sutartis su „Lidl‘u“ buvo sudaryta pusmečiui, iki kitų metų vasario 28 d. Faktiškai tai bandomasis laikotarpis, per kurį didelis prekybos tinklas tikrina naujo partnerio patikimumą, laiku pristatant produkciją ir vykdant kitas sutartyje numatytas sąlygas. „Turime modernią alaus pilstymo liniją, kuria per dieną galima alų išpilstyti į 4–5 tūkst. pusės litro talpos butelius“, – pasakojo savininkas. D. Rimkevičius minėjo, kad jau kalbėta apie sutarties pratęsimą. „Joaldos“ vadovas tikisi sėkmingos derybų baigties ir viliasi, kad pasiektas susitarimas galios ilgesnį laikotarpį. Nedidelei įmonei tai ypač svarbu, norint planuoti tolesnę savo veiklą. 

Joniškėlio alaus darykla dairosi ir kitų rinkų. Pavyko pasirašyti sutartį su lietuviškų prekių platintoju, aptarnaujančiu mūsų tautiečių įkurtas parduotuves Airijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Vien Jungtinėje Karalystėje ji aptarnauja 2,5 tūkst. parduotuvių. Ypač daug jų Londone. Tad nuo rudens „Jogilės“ giros jau galima nusipirkti Airijoje ir Jungtinėje Karalystėje esančiose lietuvių parduotuvėse. 

Originalūs pavadinimai 

Minėjome, kad „Lidl“ tinklo prekybos centre galima rasti net penkių pavadinimų alaus. Egzotiškiausiai iš jų skamba kartesnį skonį turintis „Tasmanijos vilkas“. Kas gi sieja Australijoje ir šalia jos esančioje Tasmanijos saloje gyvenusį, tačiau prieš Antrąjį pasaulinį karą išnykusį sterblinį vilką su Joniškėliu? „Joaldos“ savininkas šypteli – žinoma, toks keistas padaras mūsų kraštuose niekados nesibastė, tačiau aromatiniai apyniai šiam alui atkeliauja net iš tolimosios Tasmanijos salos. 

Iš kitų alaus daryklų produkcijos, „Joaldą“ išskiria originalios žaismingos etiketės. Aidos GARASTAITĖS nuotr

Tuo tarpu kvietinio alaus pavadinimas „Baltasis erelis“ istorikams iš karto asocijuojasi su žymaus knygnešio Jurgio Bielinio vienu iš slapyvardžių. Tiesa, šio alaus etiketę puošia ne knygnešys, o sparnus išskleidęs erelis. Žaismingai skamba ir „Ruduoju lapinu“ pavadintas miežio grūdo gėrimas. Jo butelius puošia simpatiškas lapino snukutis. 

Pačias tikriausias sąsajas su mūsų krašto istorija turi „Joniškėlio respublikos“ alaus pavadinimas. Jis primena iš kartos į kartą perduodamus, gal kiek ir romantizuotus pasakojimus, kaip 1918–1919 m. Nepriklausomybės kovų laikotarpiu Joniškėlio savanoriai iš besitraukiančių vokiečių ginklus pirkdavo už naminį alų ir lašinius. O garsųjį įvairiomis legendomis apipintą dvarą reklamuoja „Karpių dvaro tamsusis“ alus. 

Tarsi vyšnia ant torto tarp minėtų „Joaldos“ gėrimų yra gira „Jogilė“. Alaus daryklos savininkas šį nealkoholinį gėrimą pavadino savo dukros vardu. Šiemet Jogilei sukako 21 metai. 

Alaus kelias prasideda nuo salyklo. Aidos GARASTAITĖS nuotr

„Joaldoje“ kartu su jos vadovu dirba dar penki žmonės. Pašnekovas minėjo, kad labai praverčia tėčio – įmonės įkūrėjo, didelę aludarystės patirtį turinčio Algimanto Rimkevičiaus patarimai. Tačiau aludarystė nėra kažkuriame laikmečio taške įstrigęs verslas. D. Rimkevičius tikino, kad ir šio verslo tendencijos ir technologijos bei vartotojų poreikiai gana sparčiai kinta. 

„Joaldos“ alaus darykla ketina didinti verslo apimtis. Šalia sodybos nupirkta kaimynų žemė, kurioje sukalti poliai jau žymi būsimų gamybinių patalpų ribas. „Didės gamybos apimtys ir darbo našumas, gerės produkcijos kokybė“, – optimistine gaida pokalbį baigė „Joaldos“ vadovas D. Rimkevičius. 

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.