Naujos autobusų parko strategijos štrichai

Aidos GARASTAITĖS nuotrauka

Pirmoji darbo diena sutapo su karantino pradžia 

Pasvalio autobusų parko direktoriaus vairą biržietė Giedra Andrijauskė perėmė kovo 16-ąją, tą pačią dieną, kai buvo paskelbtas karantinas. Tad naująją vadovę užgriuvo begalė nenumatytų rūpesčių. Nors G. Andrijauskė transporto srityje dirba jau daugiau nei dešimtmetį, tačiau dar nė kojų naujoje darbo vietoje nespėjusiai apšilti direktorei autobuso parko veiklą suparalyžiavęs karantinas tapo nemenku iššūkiu. Tad ir pokalbį su G. Andrijauske pradėjome nuo šio netikėto posūkio. 

„Finansiškai išgyventi nebuvo lengva. Slėgė nežinomybė, pradedant darbo planavimu, baigiant keleivių srautais. Liko tik keli autobusų reisai. Apsirūpinome kaukėmis, dezinfekciniu skysčiu. Buvo nurodyta keleivius autobuse sodinti šachmatų lentos principu, išlaikant saugius atstumus. Įrengtos pertvaros, skiriančios vairuotoją ir keleivius. Karantino sąlygomis gyvenome pirmą kartą, tad ir Vyriausybės sprendimai dažnai keitėsi. Seimas ypatingos skubos tvarka keitė teisės aktus, skirtus darbo vietoms išsaugoti. Gerai, kad balandį atsirado galimybė vienus vairuotojus išleisti į visas prastovas, kitus – į dalines“, – pasakojo autobusų parko direktorė G. Andrijauskė. 

Tačiau nė vienas darbuotojas nebuvo išleistas į prastovas iš remonto bazės. Pašnekovė minėjo, kad per karantiną, kiek leido fi nansinės galimybės, savomis jėgomis remontuotos autobusų parko gamybinės ir administracinės patalpos.

Kuriama autobusų parko strategija 

UAB „Pasvalio parko“ įstatinis kapitalas siekia per 508 tūkst. eurų ir visos akcijos priklauso Savivaldybei. Tiksliau – mūsų autobusų parko savininkas yra Savivaldybės taryba, o kuratoriaus arba globėjo misija patikėta Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui, kuriam vadovauja Gytis Vitkus. Taigi autobusų parko veikla ir jos ateitis turėtų rūpėti ne vien tik įmonės vadovui ir administracijai. 

Primename, kad prieš kurį laiką Pasvalio autobusų parką buvo supurčiusios Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) ir kontrolės tarnybos išvados, kurios buvo skelbtos ir „Darbe“. „Taisome trūkumus, klaidas. Taigi, turime daug, taip vadinamo „popierinio“ darbo. Manau, kad šioje srityje esu pakankamai skrupulinga, stengiuosi viską pati peržiūrėti ir patikrinti. Visa tai atima nemažai laiko“, – pastebėjo G. Andrijauskė.

 Direktorė minėjo, kad rengiama autobusų parko veiklos strategija, kuri bus pateikta Savivaldybės tarybai. Prieš tai, žinoma, apsvarsčius komitetuose. Tad pašnekovė pokalbio metu užsiminė tik apie pagrindines strategijos gaires ir išsakė savo asmeninę poziciją. 

Tik pradėjusi dirbti naujoji direktorė susitiko su autobusų parko darbuotojais. G. Andrijauskė tvirtino esanti ryžtinga ir principinga vadovė, tad jos vadovaujamoje įmonėje ne vieta turto grobstytojams, darbo drausmės laužytojams. Susitikime ji akcentavo ir darbo kultūrą, mandagų keleivių aptarnavimą bei kitus elementarius dalykus, be kurių neįsivaizduojama šiuolaikiška moderni įmonė.„Jokiu būdu nenoriu pasakyti, kad Pasvalio autobusų parke dirba žmonės, kurie tik ir žiūri, kaip nugvelbti kuro ir vieną kitą eurą įsikišti į kišenę už neparduotus bilietus. Tiesiog yra paveldėta tokia sistema ir požiūris. Tad pirmiausia turime kalbėti apie kontrolę – ar ji iš tiesų veikia, ar tik imituojama? Šiandien dar negaliu pasakyti, ar nustatytos kuro sunaudojimo normos yra pagrįstos. Viena galiu pažadėti – jos tikrai bus peržiūrėtos“, – patikino pašnekovė. 

Pasvalio autobusų parko direktorė pasidžiaugė, kad tik pradėjusi dirbti pajuto administracijos palaikymą ir pagarbą naujam vadovui. O tai labai svarbu, norint įgyvendinti savo sumanymus ir planus. Ne veltui sakoma, kad vienas lauke – ne karys. Apskritai, anot direktorės, viena iš sėkmingos veiklos garantijų – geras kolektyvo mikroklimatas. 

Puikiai vietinio susisiekimo problemas žinanti autobusų parko vadovė į ateitį žvelgia ne pro rožinius akinius. Liko tik priemiestiniai maršrutai. Šią vasarą į Panevėžį jau nebevažiavo maršrutinis Pasvalio autobusas. Jei pritars steigėjas – Savivaldybė, nuo rudens šis maršrutas nebus atnaujintas. „Jis per mėnesį atnešdavo apie 10 tūkst. eurų nuostolių. Vyksta intensyvus maršrutų optimizavimas – juos atidžiai analizuojame ir deriname. Šiais darbais pirmiausia užsiima transporto vadybininkas Gintautas Matijošaitis“, – toliau aiškino G. Andrijauskė. 

Birželio pabaigoje buvo gautas Saločių seniūno Romano Gaudiešiaus ir Žadeikonių krašto bendruomenės prašymas. Gyventojai pageidavo, kad maršrutu Pasvalys–Saločiai važiuojantis autobusas užsuktų ir į Žadeikonius. Šis prašymas patenkintas – kas antrą savaitę minėtas maršrutinis autobusas užsuka į Žadeikonius. 

Deja, veiklos apimtys mažėja ir toliau mažės. Tai reiškia, kad mažės ir autobusų parko kolektyvo gretos. Iš dabartinio 43 darbuotojų būrio – 24 vairuotojai, iš jų trys sulaukę pensinio amžiaus. Direktorė patikino nenusiteikusi atsisakyti sąžiningai dirbančių pensinio amžiaus vairuotojų paslaugų. Jos nuomone, autobusų parke turi likti geriausi iš geriausių. 

Direktorė svajoja apie kur kas rentabilesnius mažesnius šiuolaikinius autobusus. Iš dabar riedančių per 30 autobusų – dauguma norvegų dovanoti. Tačiau šiandien tiek didelių senų autobusų tikrai nebereikia. 

Anot direktorės, mąstoma apie šiuolaikiškesnį siuntas atsiimančių klientų aptarnavimą. Pavyzdžiui, kad klientas gautų į telefoną trumpąją žinutę apie atkeliavusią siuntą. Tokius programinius dalykus nesudėtinga sutvarkyti. 

G. Andrijauskė minėjo, kad bus plačiau reklamuojama ir plečiama užsakomųjų reisų paslauga. „Manau, sėkmingai bendradarbiausime su Pasvalio krašto muziejuje įsikūrusiu Turizmo informacijos centru“, – svarstė direktorė. Tačiau konkurenciją su privačiais vežėjais stabdo „morališkai“ pasenę autobusai ir sudėtingesnė kainodara. 

„Mums verkiant reikia modernizuoti autobusų stotį. Viduje, išskyrus atlenkiamas kėdes, nėra net suolų kur atsisėsti. Jokios prabangos čia nereikia – pirmajame remonto etape užtektų sienas perdažyti, įdėti naujas duris, pastatyti metalinius suolus. Tik pradėjus dirbti teko susidurti su stoties viduje šlitinėjusiais asocialiais asmenimis. Su jais kalbėjau įvairiu tonu. Bet rezultatas, manau, yra – stotyje vadinamųjų pijokų mažiau matyti“, – baigdama pokalbį šyptelėjo Pasvalio autobusų parko direktorė G. Andrijauskė.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.