Verslo slėnio idėja jau atsispindi brėžiniuose

Viena iš Verslo slėnio prie kelio „Via Baltica“ vizualizacijų.

Apie tai, kaip verslo, turizmo plėtrai išnaudoti rajono teritoriją kertančio Europos kelio E 67 – „Via Balticos“ atkarpą, kalbama ir svarstoma nuo Nepriklausomybės atkūrimo. Įvairaus lygio forumų diskusijose buvo išsakyta įvairių minčių – nuo šalikelėje sėdinčių ir vilnones kojines, pirštines, šalikus mezgančių bei juos pardavinėjančių bobučių iki prie Pasvalio apvažiavimo išdygsiančio senovinių amatų miestelio, kur, anot Donelaičio, „vyžoti būrai“ turistams rodys pasvalietiško alaus darymo subtilybes, mokins pinti vyžas, krepšius ir pan. Beje, pastarąją amatų miestelio idėją prie „Via Balticos“ prieš maždaug penkiolika metų Savivaldybės tarybos posėdyje išsakė, berods, iš Kauno atvykę jauni mokslininkai. Didmiesčių kabinetuose sukurtos šios ir kitos romantika dvelkiančios vizijos šiandien atrodo naivios, atitolusios nuo realybės.

Kur kas žemiškesnė atrodo Verslo slėnio idėja prie vadinamosios Daujėnų sankryžos. Savivaldybė jau nupirko 3,92 ha žemės sklypą, o projektinius pasiūlymus pateikė Vilniuje įsikūrusi UAB „Plėtros partneriai“. Žinoma, be Susisiekimo, Energetikos ir ūkio ministerijų pritarimo bei paramos, projektas greičiausiai liktų ilgam dūlėti stalčiuje. Optimizmo suteikė šiemet gegužę Pasvalyje viešėjęs ūkio ministras Rimantas Sinkevičius. Ministras tikino nuoširdžiai pritariąs pasvaliečių sumanymui, kuris turėtų skatinti smulkaus ir vidutinio verslo plėtrą. Prieš kurį laiką Savivaldybės rūmų didžiojoje salėje Verslo slėnio projektinius pasiūlymus pristatė šios UAB „Plėtros partneriai“ architektė Evelina Aistė Kačerovskytė. Kartu su ja į Pasvalį buvo atvykęs šios bendrovės direktorius Pavelas Verbovičius. Viešnia pirmiausia paaiškino, kad Savivaldybės nupirktas žemės sklypas prie magistralinio kelio „Via Baltica“ padalintas į dvi dalis. Pirmame sklype projekto autorė nubraižė tris automobilių stovėjimo aikšteles: 14 vietų skiriama autobusams, 32 – tolimųjų reisų vilkikams, 136 – lengviesiems automobiliams, po 3 vietas kemperiams ir neįgaliųjų transportui. Nepamirštas ir ateities transportas – elektromobiliai. Šiam ekologiškam transportui numatyta elektros įkrovimo stotelė. Infrastruktūros plėtrai skirtame žemės sklype taip pat atsirado vietos vaikų žaidimų ir sporto aikštelėms, pavėsinėms su stalais ir suoliukais, informaciniam stendui. Anot architektės, vienas įdomiausių ir estetiškiausių šios projekto dalies sprendimų – lietaus surinkimo sistema į fontano formos baseinus.

Pranešėja priminė, kad laukia nelengva užduotis – vietoj dabar besidriekiančių elektros oro linijų reikės pakloti požeminius elektros kabelius. Tad laukia nelengvos derybos su Energetikos ministerija ir bendrove ESO. „Antrasis, komercinės paskirties žemės sklypas, išskaidomas į dvi zonas“, – ekrane rodydama brėžinius toliau aiškino E. A. Kačerovskytė. Pirmoje zonoje projektuotojai siūlo statyti 60 vietų viešbutį su konferencijų ir boulingo salėmis bei prekybos centrus. Antroje zonoje, arčiau „Via Balticos“ žiedo, turėtų iškilti sunkvežimių ir lengvųjų automobilių serviso centrai, plovykla, automobilių detalių parduotuvė.

„Pastatų aukštis, monumentali architektūros raiška suteiks išskirtinumo, kurs solidų naujojo Pasvalio vaizdą“, – tikino architektė.

Visą straipsnį skaitykite 2017-07-20 „Darbe“

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *