„Pavargusį“ tiltą mėginama gelbėti ribojant transporto svorį

Beveik prieš šimtmetį pastatytą Ustukių tiltą bandoma gelbėti ne kapitaliniu remontu, o transporto svorio ribojimais. Nes tokia priemonė nieko nekainuoja. Vido DULKĖS nuotrauka

Sunkvežimių vairuotojus nerimauti verčia prie Ustukių tilto pastatyti ženklai, informuojantys, kad juo važiuoti gali iki 30 tonų sveriantis krovininis transportas. Šiuo apribojimu piktinasi ir Vaškų seniūnas Kęstutis Jasėnas. „Kodėl tokį sprendimą reikėjo daryti dabar, kai po kelių savaičių prasidės javapjūtė. Juk mūsų krašte yra nemažai augalininkyste užsiimančių žemės ūkio bendrovių bei stambių ūkininkų. Todėl nesuprantu, kaip žemdirbiai gabens šių metų derlių supirkėjams. Gan daug ūkininkų turi įsigiję priekabas, talpinančias 20–30 tonų grūdų. Kadangi jos ir pačios gan daug sveria, o traktorius ar sunkvežimis – dar daugiau, ne vienam vairuotojui tikriausiai kils problemų. Kaip, beje, ir sunkų krovinį gabenantiems vilkikams.

Kelininkai tokiu atveju siūlo važiuoti per Raudonpamūšyje ar Žilpamūšyje esančius tiltus. Bet jie turbūt nesupranta, kokį reikėtų daryti lanką, norint pasiekti Pasvalį. Gerokai padidės kuro sąnaudos, be to, sunkų krovinį vežantis transportas ardytų žvyrkelius, didintų ir aplinkos taršą“, – piktinosi Vaškų seniūnas.

„Panevėžio regiono kelių“ kelio statinių projektų vadovas Rimantas Makrickas neabejoja, kad krovininio transporto limitas Ustukių tiltui yra būtinas. „Važiuojant sunkvežimiams, tiltas ne tik dunda, bet ir linguoja. Nereikia tuo stebėtis, nes šiam statiniui – beveik šimtas metų. Statytas jis 1929 metais, naudojant tuometes technologijas, visi darbai buvo atliekami rankomis. Tilto konstrukcijos permirkusios, išbrinkusios. Todėl nenustebčiau, kad jam ir 30 tonų jau yra rimtas išbandymas. Prieš keliasdešimt metų klojant ant tilto asfalto dangą, buvo supiltas gan storas sluoksnis skaldos. Dėl to statiniui tenka atlaikyti ne tik juo važiuojančio transporto, bet ir šį svorį.

Ustukių tiltas nė karto nuo pat pastatymo nebuvo kapitališkai remontuotas. Dėl vieno kito nudažymo jis tikrai netapo tvirtesnis. O transporto svorį iki 30 tonų ribojantis ženklas prie Ustukių tilto buvo ir anksčiau. Tačiau kažkas jį nuplėšė ir, matyt, įmetė į upę. Todėl niekas neturėtų stebėtis, kad tokie ženklai vėl pastatyti. Skirtumas tik tas, jog dabar, kilus įtarimui dėl krovinio svorio, transportas bus sveriamas“, – kalbėjo R. Makrickas.

Visą straipsnį skaitykite 2017-06-29 „Darbe“

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *