Technikos apžiūroms trukdė ir pagražėję orai

Gegužės 5 dieną baigėsi traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų techninės apžiūros, vykusios visose rajono seniūnijose pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą grafiką. Tikslūs jos duomenys dar nežinomi. Jie turėtų paaiškėti šio mėnesio pabaigoje, kai bus baigti visi skaičiavimai. Bet, kaip teigė Savivaldybės žemės ūkio skyriaus vyresnysis specialistas Justas Zabėla, šiemet techninėms apžiūroms technikos buvo pristatyta beveik triskart daugiau nei pernai.

„Kadangi techninės apžiūros talonas galioja dvejus metus, dėsninga, kad skiriasi ir technikos skai- čius. Jei pernai patikrinome apie 800 traktorių ir kitų savaeigių žemės ūkio mašinų, tai šį pavasarį – apie 2,5 tūkst. Didžiausią dalį – per 1,5 tūkstančio – sudarė traktoriai.

Manau, kad šie skaičiai dar didės, nes daug ūkininkų nespėjo pasitikrinti savo technikos pagal nustatytą grafiką. Juos galima suprasti. Žemdirbiai stengėsi kiekvieną gražesnę dieną išnaudoti pavasario sėjai bei kitiems būtiniausiems darbams. Dėl to nemažai ūkininkų ar net žemės ūkio bendrovių savo technikos apžiūrą atidėdavo vėlesniam laikui“, – pasakojo J. Zabėla.

Tiesa, už traktoriaus, savaeigės ar žemės ūkio mašinos, traktorinės priekabos techninės apžiūros atlikimą ne pagal grafiką imama papildoma 5,7 euro valstybinė rinkliava. Reikia tikėtis, kad šias išlaidas žemdirbiams grąžins laiku atlikti neatidėliotini darbai bei gautas geras derlius.

Traktorių ir savaeigių žemės ūkio mašinų apžiūros tvarka nesikeičia: užvedus variklį, tikrinamas vairo, stabdžių, apšvietimo, hidraulikos sistemų, taip pat transmisijos darbas. Bet techniniai reikalavimai kasmet griežtėja. Pastaraisiais metais itin didelis dėmesys per apžiūrą skiriamas ratiniams traktoriams su priekabomis, naudojamiems transportavimo automobilių keliais darbuose. Tarkim, šiemet ūkininkai buvo informuoti, kad keliu tempiant dvi priekabas yra būtinas sąstato ženklas. Tačiau beveik niekas apie tai nežinojo. O minėtas ženklas svarbus traktorių lenkiantiems automobilių vairuotojams, kad išvengtų susidūrimo su priešinga eismo juosta atvažiuojančiais automobiliais.

Pasidomėjus, kokie per apžiūras nustatyti pagrindiniai gedimai, J. Zabėla sakė, jog problemos – tos pačios: neveikiančios posūkių bei stabdymo signalų lemputės, perdegę žibintai, neleistinas laisvumas vairo traukių antgaliuose, susidėvėję priekiniai stabdžiai, sugedęs variklio blokavimo mechanizmas, skysčių lašėjimas iš nesandarių sistemų ir kt.

Anot J. Zabėlos, daugumą gedimų technikos savininkai pašalindavo nepalikdami apžiūros aikštelės – juk pakeisti perdegusią posūkio ar stabdžių signalo, taip pat žibinto lempą nesudėtinga. Kadangi daugumoje seniūnijų techninės apžiūros vykdavo 2–3 dienas, pakakdavo laiko sutvarkyti ir didesniems gedimams. Tikrinant pakartotinai, žiūrima tik ar pašalinti nustatyti trūkumai.

Visą straipsnį skaitykite 2017-05-16 „Darbe“

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.