Kelininkai pasiruošė ankstyvai žiemai

Baigiantis spaliui meteorologai perspėjo, kad žiema šiemet prasidės gerokai anksčiau nei būdavo įprasta pastaraisiais metais. Todėl praėjusį savaitgalį iškritęs gan gausus sniegas nieko pernelyg nenustebino. Žiemos sezonui visiškai pasirengę buvo ir kelininkai: parengta technika, išmokytas personalas, sukauptas reikiamas kiekis medžiagų. Todėl, nors eismo sąlygos keliuose ir buvo gan sudėtingos, didelių eismo nelaimių buvo išvengta, nenutrūko ir eismas valstybinės reikšmės keliuose.

Kaip informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, žiemos tarnyboje jau dirba 11 valstybės įmonių bei 47 joms priklausančios kelių tarnybos. Jose yra 309 automobiliniai valytuvai-barstytuvai, 250 traktorių, 181 autogreideris, 36 vikšriniai buldozeriai, 69 rotoriai ir kiti mechanizmai.

Be to, šiuo metu sandėliuose yra apie 44 tūkst. tonų druskos bei 34 tūkst. tonų druskos ir smėlio mišinio. Šių sukauptų atsargų turėtų pakakti maždaug dešimčiai darbo savaičių. Visoje šalyje žiemai paruošti 59 druskos ir 49 smėlio ir druskos mišinio sandėliai. Kadangi per žiemą vidutiniškai išberiama apie 80 tūkst. tonų druskos, jos atsargos sandėliuose bus nuolat papildomos.

Kaip teigė valstybinės įmonės „Panevėžio regiono keliai“ Pasvalio kelių tarnybos viršininkas Vladas Žalkauskas, kelių priežiūros tvarka šią žiemą liks ta pati. „Mūsų tarnyba prižiūri apie 417 kilometrų rajono teritorijoje esančių valstybinės reikšmės kelių. Kadangi nuo visų jų vienu metu nuvalyti sniego ir jų pabarstyti nėra galimybių, priežiūros darbai žiemą skirstomi į kelis lygius pagal kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ir barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. Tokia tvarka padeda užtikrinti saugesnį eismą ir yra ekonomiškai efektyviausia“, – aiškino V. Žalkauskas.

Taigi ir šią žiemą daugiausia dėmesio pasvaliečiai kelininkai skiria per Pasvalio rajoną einančios tarptautinės magistralės „Via Baltica“ 47 km atkarpai. Ji prižiūrima pagal pirmąjį priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnyba jame dirba ištisą parą: valo sniegą, barsto slidumą mažinančias medžiagas. Jo danga turi būti nuvalyta ir pabarstyta per dvi valandas po snigimo. Esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, automobilių eismas šiame kelyje negali nutrūkti daugiau nei porai valandų.

Edvardas BALČIŪNAS

Visą straipsnį skaitykite 2016-11-10 „Darbe“.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *