Šventės „Mes važiuojame 2016“ smarkus lietus nesužlugdė

Praėjusį šeštadienį Pasvalyje vyko aštuntasis tarptautinis istorinis automobilių-motociklų technikos suvažiavimas „Mes važiuojame 2016“. Miesto gatvėmis vėl riedėjo įspūdingi retro automobiliai, griaudėjo galingų motociklų motorai.

Nors tądien nuo pat ryto pylė lietus, į Smegduobių parką susirinko rekordiškai daug dalyvių. Kaip informavo šventės organizatorių- entuziastų klubo „Pajusk skrydžio jėgą“ atstovai – šiemet užsiregistravo 145 istorinės technikos vairuotojai iš 17-os Lietuvos ir Latvijos motociklų bei automobilių klubų.

Nuo pat ryto Smegduobių parke šurmuliavusiame tautodailininkų ir amatininkų kermošiuje susidomėjusiųjų gretas nuolat retino lietus. Tad nemažai pasvaliečių įsigiję unikaliu numeriu pažymėtą firminį „Mes važiuojam“ ženkliuką, traukė namo. Gal ir be reikalo.

Tylos minute pagerbus tradicinio renginio pradininką a. a. Eugenijų Malinauską, apie 14 valandą senovinės technikos karavanas pajudėjo Pasvalio gatvėmis. Jo priekyje visu gražumu spindėjo „Estonia“ klubo nario Šarūno Šivicko atrestauruotas 1985 m. pagamintas bolidas „Estonia 20“.

Įspūdingas šio automobilio variklio gausmas ne vienam priminė matytas „Formulės-1“ lenktynes. Kažkas panašaus prieš 30 metų vykdavo ir Talino lenktynių trasoje.

Senovinės technikos parado koloną papildė ir nesiregistravę vairuotojai bei motociklininkai. Tad „Estonia 20“ bolido vedamas paradas atrodė tikrai įspūdingai. Šventės rengėjai ir dabar dėkoja Pasvalio policijos pareigūnams už nuostabų eismo reguliavimą miesto gatvėse renginio metu.

Po pusantros valandos vėl visi rinkosi į Smegduobių parką, kur ant specialios pakylos buvo pristatyta šiemet restauruota, naujam gyvenimui prikelta istorinė technika. Ji įvertinta keliose nominacijose. Seniausio automobilio titulą laimėjo kaimynų latvių pristatytas 1929 m. gamintas „Ford A“.

Autentiškiausiu pripažintas mažeikiečio Mindaugo Darginavičiaus 1937 m. „Chevrolet“. Gražiausio automobilio nominacijoje niekas neprilygo 1956 m. gamintam „Rolls Royce“. Šis šedevras priklauso iš mūsų krašto kilusiam panevėžiečiui Alfredui Zigmantui.

Tačiau Didįjį prizą vertintojai skyrė biržiečiui Daliui Linkevičiui, pristačiusiam 1942 m. pagamintą „Cadillac“.

Už originaliausią dizainą pagerbtas 1937-ųjų gamybos amerikietiškas sunkvežimis „Studebaker“, dabar priklausantis Egidijui Maigai, o už ilgiausią kelionę prizą gavo senos technikos stebuklą – 1965 m. pagamintą ZAZ – į Pasvalį iš Liepojos (Atkelta iš 1 p.) atvairavęs latvis. Profesionaliausiai restauruotų automobilių kategorijoje laimėjo 1959 m. gaminto „Moskvič 407“ savininkas, o geriausiai restauruotu motociklu pripažintas „IŽ 56“, priklausantis Virgilijui Gutauskui.

Beje, ne vienam šventės lankytojui jaunystę turbūt priminė išrikiuoti čekiški „Jawa“ motociklai. Taip pat įspūdingai atrodė ir visų penkių modifikacijų „IŽ Planeta Sport“ kolekcija, kurią pristatė panevėžiečiai Artūras ir Sigitas.

Kam atsibodo apžiūrinėti istorinę techniką, galėjo patys pasitikrinti savo vairavimo įgūdžius, nes netoli Smegduobių parko, naujai įrengtoje automobilių stovėjimo aikštelėje prie Panevėžio ir Žemaitės gatvių sankryžos vyko UAB „Deimana“ ir V. Keršulio įmonės organizuotos sodo traktoriukų figūrinio vairavimo varžybos. Visi jų dalyviai gavo organizatorių dovanas.

Vakarop visas atėjusiųjų į šventę dėmesys buvo sutelktas į sceną. Čia grojo šių metų festivalio „Nauji veidai“ nugalėtojai „Marabu Band“, taip pat roko veteranai „Plentas“, legendinė grupė „Rojaus tūzai“ su Povilu Meškėla. Vyresnės kartos klausytojus ypač sužavėjo latvių roko grupės „Cement“ pasirodymas.

Renginio metu veikė dvi jaunimui skirtos stovyklos. Lietuvos kariuomenės KASP Vyčio apygardos 5-osios rinktinės stovykla kvietė jaunuolius pajusti tikrąjį kareiviškos kuprinės svorį, išbandyti akies taiklumą specialiai tam įrengtoje šaudykloje.

Visureigių klubo „4×4 Pasvalys“ stovykloje užėjusieji galėjo sužinoti, kas yra bekelė ir išgirsti apie jos privalumus.

Orai gerokai pakoregavo šventės programą. Teko iš naujo derinti „Jungtinių Pajuosčio pajėgų“ pilotų pasirodymą. Be to, dėl smarkaus lietaus buvo atsisakyta parasparnių entuziastų skrydžių, nevyko aeromodeliuotojų šou. Nežiūrint į tai, organizatorių nuomone, renginys pavyko. Vien firminių ženkliukų „Mes važiuojam“ buvo išpirkta daugiau nei pusė viso pagaminto (2000 vnt.) kiekio. Jau žinomi laimingi numeriai. Pasisekus, ženkliuką galima iškeisti į vertingas renginio rėmėjų dovanas.

Laimingų ženkliukų numeriai: kelionė – 1171 (Travel La Vita), žoliapjovė – 665, vaizdo registratorius – 631, navigacija – 400, ausinės – 177 („Upasana“), dažymo pulverizatorius – 305 (UAB „Pasvalio agrodileris“), kompiuterio krepšys – 1061.

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *