Jaukumą ir grožį kuria visa mokyklos bendruomenė

Žolei pjauti mokykla įsigijo traktoriuką. Prie jo vairo dažnai sėda direktorės pavaduotojas ūkio reikalams Kęstutis Meiliūnas.
Žolei pjauti mokykla įsigijo traktoriuką. Prie jo vairo dažnai sėda direktorės pavaduotojas ūkio reikalams Kęstutis Meiliūnas.

Vaškų vidurinė mokykla tapo viena iš šiemečio geriausiai tvarkomų Lietuvos mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso nugalėtojų. Šio konkurso iniciatorė – Švietimo ir mokslo ministerija, jį kasmet organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Apžiūra-konkursas vyksta dviem etapais. Pirmajame savivaldybių komisijos išrenka ir konkursui pristato po vieną savo krašto mokyklą. Antrajame Nacionalinė komisija vietose apžiūri savivaldybių pristatytų mokyklų edukacines erdves, išrenka nugalėtojus.
Konkurso tikslas – aktyvinti darnų ir estetišką mokyklų edukacinių erdvių kūrimą, kūrybišką jų panaudojimą ugdant mokinius, įtraukiant į praktinę veiklą mokyklų bendruomenes. Kartu siekiama skatinti jų kūrybiškumą ir savarankiškumą, skleisti gerąją patirtį kuriant mokyklų vidaus ir lauko edukacines erdves, ugdant vaikų bei jaunimo aplinkosaugos ir bendrąsias vertybes, formuojant mokyklų aplinkos savitumą, gamtos ir žmogaus sąlyčio harmoniją.

Puošia vaikų kūriniai
Pasivaikščiojime po didžiulę, beveik pusketvirto hektaro užimančią Vaškų vidurinės mokyklos teritoriją mus lydėjo mokyklos direktorė Dalia Remeikienė ir pavaduotoja ugdymui Jurgita Vaitiekūnienė. Jos ne kartą akcentavo, jog gražią aplinką čia kuria visa mokyklos bendruomenė, padeda rėmėjai, kiti talkininkai. Gerų žodžių abi mokyklos vadovės negailėjo tvarkinga aplinka kasdien besirūpinančiai darbštuolei kiemsargei Dalei Šimaitienei, o kai prireikia nudirbti vyriškus darbus – talkon atskubantiems direktorės pavaduotojui ūkio reikalams Kęstučiui Meiliūnui ir darbininkui Sauliui Beinorui. Pastarąjį mūsų pašnekovės apibūdino kaip auksinių rankų žmogų, kuris prireikus ir sienas tinkuoja, ir laiptus mūrija, ir plyteles klijuoja.
– Aplinkai tvarkyti išnaudojame socialinės veiklos pamokas. Per jas vaikai gražina ne tik mokyklos teritoriją, bet ir miestelio parką, kapines. Vienuoliktokų kūrybinius darbus ar abiturientų kūrinius, pristatytus technologijų egzaminui, irgi pritaikome mokyklos aplinkai papuošti: tarkim, skulptūras iš akmens ir medžio – kiemo erdvėms, o keramikos kūrinius, karpinius – vidaus patalpoms. Visos kambarinės gėlės pas mus susodintos į pačių vaikų iš molio nužiestus vazonus, o mokyklos langus per šventes puošiame įspūdingais karpiniais. Rengiame ir mokinių kūrybinių darbų parodas, nes visiems malonu, kad jų darbus mato į mokyklą užsukę tėvai, kaimynai, pažįstami. Žodžiu, mokytojai išmoko, o vaikai sukuria, – mokyklos direktorė ir jos pavaduotoja nuolat pabrėždavo bendruomeniškumo svarbą, be kurio nebūtų pasiekta tokių gražių rezultatų.

Zina MAGELINSKIENĖ

Visą straipsnį skaitykite 2014-09-16  „Darbe“

Komentuok su Facebook

Ar skaitėte?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.